5 راه برای در آغوش گرفتن آزادی و شکوفایی

خط سلامت: سندرم لانه خالی نشان می دهد والدین برای کنار آمدن با دیدن پرواز و رفتن فرزندان شان تلاش می کنند، اما طبیعی است احساسات پیچیده ای را در طی این زمان انتقال و رفتن داشته باشند.

 5 راه برای در آغوش گرفتن آزادی و شکوفایی

در حالی که یک مطالعه در سال 2019 نشان داد سندرم آشیانه خالی - که یک تشخیص بالینی نیست - می تواند منجر به افسردگی، اضطراب یا مصرف مواد شود، یک مطالعه دیگر نشان داد بسیاری از آشیانه‌های خالی از آزادی جدید و فرصتی برای برقراری ارتباط مجدد با همسر خود لذت می‌برند. 

به گزارش خط سلامت متخصصان می گویند گذر از این گذار با مثبت بودن، کلید یافتن شادی در مرحله بعدی است.

سندرم آشیانه خالی بیشتر یک فرصت است .

خود را دوباره کشف کنید

بسیاری از زنان با سندرم آشیانه خالی دست و پنجه نرم می کنند در مقایسه با مردانی که حتی به عنوان پدر و شریک زندگی توانسته اند سرگرمی های خود را پرورش دهند.

زن‌ها به‌طور باورنکردنی تنها و غمگین هستند و در حال گذراندن دوران پیش از یائسگی یا یائسگی هستند و بنابراین احساسات و هورمون‌ها همه در کنار هم قرار می‌گیرند.

مشابه بسیاری از توصیه‌هایی که با هدف حفظ سلامت و شادی با افزایش سن انجام می‌شود، این کارشناسان موافق هستند ورزش، گذراندن وقت با دوستان و پرورش سرگرمی‌ها کلید لذت بردن از این مرحله از زندگی است.

با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید

برقراری ارتباط مجدد با شریک زندگی تان اغلب زمانی شروع می شود که بتوانید دوباره با خودتان ارتباط برقرار کنید. سرگرمی، کلید تقویت مجدد رابطه‌ای است که ممکن است پس از سال‌ها تمرکز بر نقش‌های والدین به جای شریک، کهنه شده باشد.

فعالیت‌های ساده مانند در آغوش گرفتن چندین بار در روز، احوالپرسی گرم و عمدی در مورد یادآوری چیزهایی که در مورد شریک زندگی‌تان برایتان جالب بود مهم است.

آغوش یک اتصال فوری و انفجار اکسی توسین است.

روابط خود را با بچه ها حفظ کنید

هنگام سندرم آشیانه خالی، فرزندان خود را تعقیب نکنید. انجام این کار می تواند اثر معکوس ایجاد کند. به جای تنبیه آنها برای اینکه به ندرت زنگ می زنند، مثلاً وقتی تماس می گیرند از آنها تشکر کنید.

هرچه استقلال بیشتری به آن‌ها بدهید، بیشتر مانند بزرگسالان با آن‌ها رفتار کنید، بیشتر می‌خواهند با شما وقت بگذرانند.

سنت‌های جدیدی را ایجاد کنید که با پویایی‌های در حال تغییر خانواده سازگار باشد. ثبات در این سنت ها به ایجاد حس تداوم و تقویت پیوندهای خانوادگی کمک می کند.

به دنبال حمایت باشید

به اشتراک گذاشتن احساسات و نگرانی‌های خود با دیگرانی که درک می‌کنند، می‌تواند آرامش، اعتبار و بینش‌های ارزشمندی را فراهم کند. صحبت آشکار در مورد احساسات خود می تواند به کاهش احساس انزوا و ایجاد یک شبکه حمایتی برای تکیه بر آن در این مدت کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان