اشک زنان پرخاشگری مردان را کاهش می دهد +درصد تاثیر شگفت انگیز است

خط سلامت: اشک زنان بر رفتار مردان تاثیر می گذارد.

اشک زنان پرخاشگری مردان را کاهش می دهد +درصد تاثیر شگفت انگیز است

اشک زنان باعث کاهش پرخاشگری در مردان می شود.

به گزارش خط سلامت قرار گرفتن در معرض اشک باعث کاهش رفتار انتقام جویانه و کاهش فعالیت مغزی مرتبط با پرخاشگری می شود.

اشک زنان و پرخاشگری مردان

اشک زنان حاوی مواد شیمیایی است که مانع پرخاشگری در مردان می شود. این مطالعه جدید نشان می دهد استشمام اشک منجر به کاهش فعالیت مغز مرتبط با پرخاشگری می شود که نتیجه آن رفتار تهاجمی کمتری است.

محققان برای تعیین اینکه آیا اشک تأثیر یکسانی در افراد دارد، گروهی از مردان را در معرض اشک‌های عاطفی زنان یا نمک قرار دادند، در حالی که آن ها یک بازی دو نفره انجام می‌دادند. بازی برای برانگیختن رفتار پرخاشگرانه علیه بازیکن دیگر طراحی شده بود.

اشک زنان+پرخاشگری مردان

بوی اشک و انتقام

رفتار پرخاشگرانه انتقام جویانه در طول بازی پس از استشمام گریه های احساسی زنان توسط مردان، بیش از 40 درصد کاهش یافت. هنگامی که در یک اسکنر MRI تکرار شد، تصویربرداری عملکردی دو ناحیه مغز مرتبط با پرخاشگری را نشان داد - قشر جلوی پیشانی و اینسولای قدامی - که وقتی مردان در طول بازی تحریک می‌شدند فعال‌تر می‌شدند، اما در موقعیت‌های مشابه به آن اندازه فعال نمی‌شدند.

مردها اشک ها را بو می کشیدند. به طور جداگانه، هر چه تفاوت در این فعالیت مغزی بیشتر باشد، بازیکن کمتر در طول بازی انتقام می گیرد. یافتن این پیوند بین اشک، فعالیت مغز و رفتار پرخاشگرانه نشان می‌دهد پیام‌رسانی شیمیایی اجتماعی عاملی در پرخاشگری انسان است.

محققان دریافتند اشک‌های انسان حاوی یک سیگنال شیمیایی است که پرخاشگری مردانه را مسدود می‌کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان