چرا مادربزرگ ها این قدر دوست داشتنی می شوند ؟ + 9 دلیل که نمی دانید

خط سلامت: زنان سالمند در سال های آخر عمرشان با رعایت نکاتی کیفیت زندگی شان را بهبود می بخشند.

چرا  مادربزرگ ها این قدر دوست داشتنی می شوند ؟ + 9 دلیل که نمی دانید

سالمندی یک مرحله از زندگی است که پس از میان سالی رخ می دهد. افراد برای تجربه سالمندی بهتر، باید آگاهی خود را از شرایط و توانایی های خود بالا ببرند.

به گزارش خط سلامت سالمندی در زنان با رعایت نکاتی می تواند با رشد فردی همراه باشد. زنان سالمند با داشتن دیدگاه مثبت به خودشکوفایی خود در سال های آخر عمرشان کمک می کنند.

سالمندی و دیدگاه مثبت 

قدرت تفکر مثبت فقط یک شعار انگیزشی نیست. این یک روش زندگی برای زنانی است که در سالهای آخر زندگی خود شکوفا می شوند.

این زنان می دانند که زندگی همیشه فراز و نشیب های خود را خواهد داشت. اما آنها همچنین می دانند که نحوه درک آنها از این رویدادها به شدت بر رفاه کلی آنها تأثیر می گذارد.

دیدگاه مثبت به معنای نادیده گرفتن مشکلات زندگی نیست. در عوض، این در مورد پذیرش یک دیدگاه امیدوارانه و خوش بینانه است، حتی در مواجهه با ناملایمات. انطباق این طرز فکر نه تنها برای سلامت عاطفی مفید است، بلکه مزایای جسمی ثابت شده ای مانند سطوح پایین تر استرس و داشتن قلب سالم تر نیز دارد.

برای پیر شدن با شادابی و سرزندگی، نگاه مثبت به زندگی بهتر است حفظ شود.

مادربزرگ

فعالیت بدنی منظم

یکی از دگرگون‌کننده‌ترین عادت‌هایی که در زنانی که در سال‌های پایانی رشد می‌کنند، فعالیت بدنی منظم است.

این مورد در خصوص تمرینات فشرده و سنگین نیست. این در مورد ثبات و یافتن فعالیت هایی است که لذت بخش هستند. بنابراین می تواند پیاده روی سریع، باغبانی یا کلاس ورزش باشد.

غذا خوردن آگاهانه

زنانی که با ظرافت و سرزندگی پیر می شوند، اغلب غذا خوردن آگاهانه را تمرین می کنند. آنها تشخیص می دهند تغذیه نقش مهمی در سلامت کلی و طول عمر آنها دارد.

اما خوردن آگاهانه فراتر از انتخاب غذاهای مغذی است. این در مورد حضور کامل در طول وعده های غذایی، مزه کردن هر لقمه، و گوش دادن به نشانه های گرسنگی و سیری بدن است.

بهتر است هنگام غذا خوردن فقط روی این کار تمرکز کرد و موارد برهم زننده تمرکز مانند: تلفن همراه، تلویزیون و ... به دور از محیط و دسترس باشند.

زمان برای خود اندیشی

یکی دیگر از آیین‌های رایج در میان زنانی که در سال‌های آخر زندگی خود شکوفا می‌شوند، اختصاص زمانی برای خوداندیشی است. این می تواند به شکل مدیتیشن، یادداشت روزانه یا به سادگی فکر کردن به افکار خود باشد.

خوداندیشی ابزاری قدرتمند برای رشد شخصی است. به افراد این امکان را می دهد که احساسات خود را درک کنند، از تجربیات خود بیاموزند، و در مورد ارزش ها و خواسته های خود شفاف سازی کنند. این زنان با گذراندن زمان با افکار خود، حس قوی از خود را حفظ می کنند که به آنها کمک می کند تا با اعتماد به نفس و مهربانی چالش های زندگی را پشت سر بگذارند.

اختصاصا دادن روزانه چنددقیقه برای فکر کردن به احساسات و عواطف و تفکرات شخصی، یک سرمایه گذاری کوچک در زمان است که می تواند مزایای قابل توجهی برای سلامت روانی و عاطفی افراد داشته باشد.

یادگیری مادام العمر

زنانی که در سال های پایانی زندگی خود موفق هستند، اغلب به یادگیری مادام العمر علاقه دارند. آنها تشخیص می دهند رشد در سن خاصی متوقف نمی شود بلکه در طول زندگی آنها ادامه می یابد.

چه انتخاب یک سرگرمی جدید، شرکت در کلاس، خواندن کتاب، یا شرکت در بحث های فکری، این زنان به طور مداوم افق های خود را گسترش می دهند و ذهن خود را به روز نگه می دارند. این دستیابی به دانش نه تنها عملکرد شناختی را تقویت می کند، بلکه به زندگی غنی تر و رضایت بخشی کمک می کند.

کنجکاوی و یادگیری می تواند به سادگی خواندن یک مقاله یا به سختی یادگیری یک زبان جدید باشد.

ایجاد روابط قوی

یکی از زیباترین آداب و رسومی که زنانی که در سالهای پایانی زندگی خود شکوفا می شوند انجام می دهند، پرورش روابط آنهاست. آنها درک می کنند که ارتباطات معنادار قلب یک زندگی کامل است.

این زنان گذراندن زمان با کیفیت با خانواده و دوستان، گوش دادن به گوش و ابراز عشق و قدردانی را در اولویت قرار می دهند. آنها شادی را در خنده های مشترک، آرامش را در اشک های مشترک و قدرت را در تجربیات مشترک می یابند.

آن‌ها دریافته‌اند که روابط، تابلویی است که شادی و انعطاف‌پذیری را در زندگی‌شان می‌بافد.

روابط خوب نه تنها منبع شادی هستند، بلکه در مواقع سخت نیز راه نجاتی هستند.

اولویت دادن به استراحت

در جامعه ای که اغلب مشغله کاری را تمجید می کند، استراحت یک کار بیهوده نیست، بلکه یک ضرورت برای سلامت جسمی و روحی ماست.

زنانی که با نشاط پیر می شوند استراحت را در اولویت قرار می دهند. آنها ارزش یک خواب خوب را درک می کنند و ترسی از استراحت در صورت نیاز ندارند. استراحت بدن را جوان می کند و ذهن را شاداب می کند.

معاینات منظم

زنانی که در سال‌های آخر زندگی خود رشد می‌کنند، اهمیت معاینات منظم سلامت را درک می‌کنند. آنها می دانند که مراقبت های پیشگیرانه برای حفظ سرزندگی و رفاه آنها کلیدی است.

آنها سر قرار به معاینات سالیانه خود پایبندند، توصیه های پزشک خود را دنبال می کنند و هر گونه داروی لازم را مصرف می کنند. آنها درک می کنند که آگاهی در مورد سلامتی به آنها اجازه می دهد تا مشکلات احتمالی را زودتر تشخیص دهند و شرایط جاری را به طور موثر مدیریت کنند.

زندگی با هدف

مهم‌تر از همه، زنانی که در سال‌های پایانی زندگی‌شان شکوفا می‌شوند، با هدف زندگی می‌کنند. آنها دلیلی برای بیدار شدن در صبح دارند، چیزی که به اشتیاق آنها دامن می زند و به روزهایشان معنا می بخشد.

خواه مشارکت در جامعه، دنبال کردن یک پروژه پرشور و یا گذراندن وقت با عزیزانشان باشد، آنها بر اساس آنچه برایشان مهم است هدایت می شوند.

زندگی با هدف فقط انجام کاری نیست که دوست دارند. این در مورد هماهنگ کردن اعمال خود با ارزش های خود و ایجاد تأثیر مثبت به روش منحصر به فرد خود است.

اصل: در رعایت نکات است

زیبایی پیری با لطف و سرزندگی نه در حرکات بزرگ بلکه در نکات آرام و ثابتی است که زندگی روزمره ما را تشکیل می دهند.

این نکات، به همان اندازه که ممکن است ساده باشند، قدرت بی‌نظیری دارند. آنها سلامت، طرز فکر، روابط ما و در نهایت رفاه کلی ما را شکل می دهند.

برای زنانی که در سال‌های آخر زندگی خود شکوفا می‌شوند، این آیین‌ها صرفاً عادت نیستند. آنها انتخاب های عمدی هستند که ارزش ها و اولویت های آنها را منعکس می کنند. آنها اقدامات مراقبت از خود هستند که بدن آنها را تغذیه می کند، ذهن آنها را پرورش می دهد و روح آنها را تغذیه می کند.

هر کدام از این زنان شاهدی بر قدرت دگرگونی تشریفات روزانه هستند. سرزندگی و اشتیاق آنها برای زندگی به عنوان یادآوری این نکته است که پیری فقط به معنای افزودن سال ها به زندگی ما نیست. این در مورد افزودن زندگی به سال های ما است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان