زبان بدن افراد استرسی این 9 علامت را دارد

خط سلامت: زبان بدن تشخیص بسیاری از حالات روانی افراد را ممکن می کند لازم نیست از بقیه سوال کنسد استرس دارند یا نه اگر این مطلب را بخوانید.

زبان بدن افراد استرسی این 9 علامت را دارد

زبان بدن افراد در موقعیت های مختلف متفاوت می شود.

به گزارش خط سلامت در این مطلب زبان بدن افراد در مواقع استرس و عصبی بودن بررسی شده است.

زبان بدن در مواقع استرس

بی قراری مکرر

شخصی که مدام به پای خود ضربه می زند یا با موهایش بازی می کند، این اقدامات کوچک و به ظاهر بی اهمیت نشانه ای از عصبی بودن است.

انرژی عصبی باید تخلیه شود و برای بسیاری به حرکت فیزیکی تبدیل می شود. این عمل ناخودآگاه و راهی برای مقابله با استرس است. 

پرهیز از تماس چشمی

اجتناب از تماس چشمی یک نشانه عصبی است. وقتی مردم مضطرب هستند، اغلب برایشان سخت است که نگاه دیگران را دنبال کنند. مثل این است که آنها سعی می کنند آسیب پذیری یا ترس خود را پنهان کنند.

دست زدن یا مالیدن بینی 

هنگامی که افراد دروغ می گویند یا احساس عصبی می کنند، بافت داخل بینی آنها متورم می شود و باعث احساس سوزن سوزن شدن یا خارش می شود. به همین دلیل افرادی که احساس اضطراب می کنند بینی خود را لمس می کنند یا می مالند.

دست ها یا پاهای ضربدری

زبان بدن چیز جذابی است. یکی از نشانه های رایج عصبی بودن زمانی است که افراد دست ها یا پاهای خود را روی هم می گذارند. تقریباً مثل این است که آنها یک مانع فیزیکی برای محافظت از خود ایجاد می کنند.

این کار تلاشی ناخودآگاه برای محافظت از خود در برابر خطر یا ناراحتی درک شده است. این یک حالت دفاعی است که نشان می دهد فرد احساس اضطراب یا عصبی بودن می کند.

پلک زدن سریع

پلک زدن بیشتر از حد معمول نشانه ای از عصبی بودن است.

چشم به طور طبیعی پلک می زند تا خود را مرطوب نگه دارد و از خود در برابر عوامل تحریک کننده محافظت کند. با این حال، در شرایط استرس یا اضطراب، میزان پلک زدن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

لرزش دست ها

لرزش دست ها نشانه آشکاری از عصبی بودن است. هجوم آدرنالین که با اضطراب همراه است اغلب منجر به این لرزش غیرقابل کنترل می شود. این یک واکنش خام و انسانی به استرس است که پنهان کردن آن تقریبا غیرممکن است.

لکنت زبان 

لکنت زبان یا تقلا با کلمات از نشانه های رایج عصبی بودن است. زمانی که افراد مضطرب هستند، فرآیند فکر به هم ریخته می شود و بیان واضح افکار را دشوار می کند.

تعریق زیاد

عرق کردن یک عملکرد طبیعی بدن است، به خصوص زمانی که هوا گرم است یا از نظر فیزیکی فشار وارد می شود. اما تعریق بیش از حد نشانه عصبی بودن است.

وقتی افراد استرس دارند، بدن به حالت جنگ یا گریز می رود که اغلب منجر به افزایش تعریق می شود. 

تنفس کم عمق و سریع

یکی از بارزترین نشانه های عصبی بودن تغییر در الگوی تنفس است. وقتی افراد عصبی هستند، تنفس سطحی و سریع می شود. این یک پاسخ فیزیولوژیکی به استرس است زیرا بدن سعی می کند اکسیژن بیشتری برای پاسخ جنگ یا گریز دریافت کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان