فیلم/دلشکسته ها این مطلب را بخوانند + درمان های روانشناسی

خط سلامت: دلشکستگی یا شکستن قلب برای همه ما در یک مقطع زمانی اتفاق می افتد،چه یک رابطه عاشقانه باشد ، چه از دست دادن یک دوست باشد یا یک ضربه عاطفی دیگر.

فیلم/دلشکسته ها این مطلب را بخوانند + درمان های روانشناسی

دل‌شکستگی یا شکستن قلب برای همه ما در یک مقطع زمانی اتفاق می افتد،چه  یک رابطه عاشقانه باشد ، چه از دست دادن یک دوست باشد یا یک ضربه عاطفی دیگر.

به گزارش خط سلامت دلشکستگی استرس زیادی به همراه دارد که می تواند روزها ،ماه ها و یا حتی سال ها در افراد بماند.همان هورمون های شادی که در وهله اول به شما کمک کردند عاشق شوید مانند دوپامین و اکسی توسین با کورتیزول جایگزین می شوند.

هورمون کورتیزول که به  هورمون استرس شناخته می‌شود به‌عنوان سیستم زنگ‌خطر طبیعی بدن شناخته شده است. این هورمون با بخش‌های خاصی از مغز کار می‌کند و انگیزه و انواع استرس را ایجاد می‌نماید. چنانچه ترشح هورمون کورتیزول زیاد باشد، ایجاد حس استرس و اضطراب در فرد می‌کند.

براساس تحقیقات دلیل دیگر این که دلشکستگی بسیار دردناک است ، زیرا مغز این توانایی را دارد که درد عاطفی را  به همان روشی که درد فیزیکی را پردازش می کند، پردازش کند. ورزش کردن، تغذیه مناسب،ایجاد تعامل با دوستان و نزدیکان می تواند به بهتر شدن شما در این راه کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان