9 ویژگی خاص افراد حساس

خط سلامت: افراد حساس دنیا را چگونه می بینند ؟

9 ویژگی خاص افراد حساس

افراد حساس ویژگی‌های خاصی دارند یک فرد بسیار حساس به دنیا تجسم خاصی دارد که او را متمایز و خاص می‌سازد.

افراد حساس و ویژگی های خاص 

همدلی

افراد بسیار حساس تمایل زیادی به همدلی دارند. آنها عمدتاً دارای توانایی بسیار ظریف برای درک و توجه به عواطف، احساسات و تغییرات رفتاری دیگران هستند. آنها تمایل دارند هر دقیقه تغییرات عاطفی را که دیگران ممکن است نشان دهند بررسی کنند. این افراد می‌توانند در حل تعارض و مهارت‌های ارتباطی متخصص باشند،  ممکن است در موقعیت‌های خاص به افراد خوشایندی تبدیل شوند.

آنها در خود زندگی می کنند

آنها زندگی درونی فعالی دارند. این افراد دارای سطوح بالایی از خودآگاهی هستند و موجوداتی بسیار منحصر به فرد و حتی بسیار خلاق هستند. اما این سکه یک روی دیگر هم دارد. آنها تمایل دارند که در کوچکترین لحظه زندگی روزمره خود بیش از حد فکر کنند و واکنش افراد به مکالمات معمول را بیش از حد تحلیل کنند.

 این می تواند یک محرک بالقوه برای بسیاری از شکست های ذهنی باشد که با آن مواجه می شوند و ممکن است باعث شود آنها احساس ناراحتی کنند. این همچنین می تواند آنها را به شدت از خود انتقاد کند.

افراد+حساس

 احساس خوب از درست یا غلط بودن

یک فرد بسیار حساس به وضوح سطوح بالایی از نجابت و متانت را نشان می دهد و مطمئن است که چه چیزی برای او درست یا نادرست است.

آنها قهرمانان آشکار حفظ اخلاق و یکپارچگی کار خود هستند. در حالی که این ویژگی ها حیاتی هستند، افراد بسیار حساس می توانند به سرعت با به چالش کشیدن همکارانی که ویژگی ها یا ایده آل های یکسانی ندارند، تحریک شوند.

 سطوح بالای انگیزه درونی

افراد بسیار حساس بیشتر به دلیل نیازهای درونی یا دلایل درونی خود برانگیخته می شوند. آنها بیشتر به دنبال تحقق علایق خود هستند و تمایل دارند از کاری که برای برآورده کردن نیازهای فعلی خود انجام می دهند لذت ببرند تا انگیزه های بیرونی مانند پول، قدرت یا موقعیت.

 حساسیت بیش از حد به محرک ها

افراد بسیار حساس، همانطور که از نام آن پیداست، تمایل دارند که توسط محرک‌های حسی که در زندگی روزمره خود با آن مواجه می‌شوند، بیش از حد تحت فشار قرار گیرند.

این اغلب منجر به طغیان غم می شود. آنها مقادیر زیادی محرک را تجربه می کنند و هیچ ایده ای برای مدیریت موثر آنها ندارند.

 حس حاد ادراک

حساس ها ادراک بالایی دارند. آنها در موقعیت ها به نکات ظریف توجه می کنند و حتی کوچکترین تغییرات را متوجه می شوند. در بسیاری از موقعیت ها، این توجه به جزئیات سودمند است. آنها به شدت به کوچکترین علاقه‌مندی‌ها و دوست نداشتن‌های دیگران نگاه می‌کنند و از آنها آگاه هستند، این حساسیت بلافاصله برای آنها دوستان و متحدان ایجاد کند.

 ترجیح مکان های ساکت

افراد بسیار حساس اغلب زمانی که در فضاهای پر سر و صدا و روشن قرار می گیرند، در بهترین حالت خود عمل نمی کنند. آن‌ها عمدتاً در محیط‌های کاری باز هم به خوبی پیش نمی‌روند و نور، صدا، رنگ، موسیقی و ... را دوست ندارند، بلکه ترجیح می‌دهند مکان‌های خاموش و با نور معمولی را برای انجام کار خود انتخاب کنند. آنها بسیار راحت هستند و می توانند بدون هیچ گونه تحریک بیش از حد حسی به خوبی عمل کنند.

 علاقه مند به گفتگوهای عمیق

یک گفتگوی کوچک این زنگ خطر را در افراد بسیار حساس ایجاد می کند که این فرد ممکن است کسی نباشند که می توان به امید شروع یک گفتگو به او نزدیک شد. آنها در چنین مکالماتی به میزان کم علاقه پیدا می کنند و در بحث درباره موضوعات عمیق و مهم احساس راحتی بیشتری دارند.

اگر فردی احساس سنگینی در قلب داشته باشد و بخواهد احساسات و عواطف سنگین خود را تخلیه کند، می‌تواند بهترین گزینه برای رفتن به سراغ این افراد باشد. آنها با علاقه شدید خود به چنین مکالمات عمیق و معناداری می توانند شنوندگان خوبی نیز باشند.

حساس+شخصیت

 جویندگان راه حل استثنایی

پس از یک سخنرانی، افراد بسیار حساس اغلب کنار می کشند تا موضوعی را بررسی کنند. آنها «دور از دید، افرادی دور از ذهن نیستند، و اگر یک بحث به طور کامل به یک سوال نپردازد، به کار فکری برای حل مشکلات و ارائه راه حل ادامه خواهند داد. از آنجایی که برای شان دشوار است که خاطرات جنبه هایی از بحث را که ممکن است آنها را آزار می دهند فیلتر کنند، می تواند منجر به نشخوار فکری شود. از سوی دیگر، آنها همچنان در مورد مسائلی که باید به آنها پرداخته شود فکر می کنند و مکرراً ایده های جدیدی ارائه می دهند.

اگرچه درک افراد بسیار حساس عمدتاً به عنوان افرادی عاطفی سخت در نظر گرفته می شود، آنها دارای مواهب منحصر به فردی هستند که به آنها کمک می کند تا پویایی روابطی را که بخشی از آن هستند حفظ کنند. این هدایا متأسفانه به ندرت مورد توجه قرار می گیرند، اما اگر شناسایی شوند و به طور مؤثر مورد استفاده قرار گیرند، می توانند به شکوفایی روابط زیبا با عزیزان شان کمک کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان