عادت های بد را با این 5 راه کنار بگذارید

خط سلامت: عادت ها مثبت و منفی اند، عادت های مثبت زندگی افراد را به سمت موفقیت می برد و عادت های بد همچون مانع عمل می کند.

عادت های بد را با این 5 راه کنار بگذارید

عادت ها بر روان و جسم فرد تاثیر می گذارند. عادت ورزش کردن سلامت جسم را تضمین می کند و عادت نوشیدن کافئین زیاد باعث بهم ریختن چرخه خواب و افزایش استرس می شود. درک چگونگی شکل‌گیری عادت‌ها روند کار را در  تقویت و یا حذف آنها آسان می کند.

به گزارش خط سلامت ترک عادت های بد و تقویت عادت های مثبت نیازمند تمرین و استمرار است. افراد باید بدانند عادت ها یک روزه ساخته نمی شوند و برای ایجاد یا حذف آنها پیروی از یک روتین خاص لازم است.

عادت‌های بد را چگونه ترک کنیم؟

عادت های بد را می توان با پیروی از مراحل زیر ترک کرد.

شناسایی عوامل محرک

شناسایی عوامل محرک اولین قدم در ترک عادت‌های بد هستند. افراد می توانند چند روز را به شناسایی این عوامل اختصاص دهند. به طورمثال فردی می خواهد بیدار ماندن در نیمه شب را متوقف کند، بعد از پیگیری رفتار خود، متوجه می‌شود اگر بعد از صرف شام، به تماشای تلویزیون یا گپ زدن با دوستان خود بپردازد، بیدار می‌ماند واگر کتاب بخواند یا پیاده روی کند زودتر به خواب می‌رود.

تمرکز بر علت ترک عادت 

افراد باید برای فهمیدن علت ترک عادت ها زمان بگذارند و فواید تغییر آن را بررسی کنند.

تاثیر دوستان در ترک عادت های بد

اگر فردی می‌خواهد یک عادت بد را ترک کند بهتر است کسی را پیدا کند که در آن عادت ناخواسته وجه مشترک داشته باشند. مقابله با وسوسه های مربوط به انجام یک عادت بد به تنهایی سخت است و حضور یک دوست آن را راحت تر می کند.

جایگزین کردن عادت های مثبت

جایگزین یک رفتار جدید در ترک عادت های بد کمک کننده است. به دلیل استفاده زیاد از تلفن همراه در شب،ساعت خواب افراد تغییر می کند، بهتر است عادت مثبت کتاب خواندن را جایگزین کار با تلفن همراه کنند.

لغزش در ترک عادت های بد

ترک عادت‌های بد چالش برانگیز است، افراد باید از نظر ذهنی برای لغزش‌ها آماده شوند تا احساس گناه نکنند. بهتر است افراد در مورد عواملی که موجب عقب نشینی می شود با خود صادق باشند و با تغییر روش بیشتر در مسیر خود باقی بمانند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان