اختلال استرس پس از آسیب چه تاثیری بر مغز و حافظه دارد؟

خط سلامت: اختلال استرس پس از آسیب (PTSD) به دنبال یک اتفاق شدیدا آسیب زننده که بقای فرد را تهدید می کند، ایجاد می شود. مشخص شده است ساختار مغز در نتیجه این اختلال روانی تا حدودی دستخوش تغییر می شود.

اختلال استرس پس از آسیب چه تاثیری بر مغز و حافظه دارد؟

اختلال استرس پس از آسیب (PTSD) به دنبال یک اتفاق شدیدا آسیب زننده که بقای فرد را تهدید می کند، ایجاد می شود. برخی علایم این اختلال عبارت است از: اجتناب از محل وقوع حادثه، تحریک پذیری، تجربه فلش بک ( فرد در برخی مواقع به گونه ای رفتلار می کند که انگار حادثه وحشتناک مجددا در حال وقوع است)، انزوای اجتماعی و ...

به گزارش خط سلامت اخیرا مشخص شده است اختلال استرس پس از آسیب (PTSD) منجر به بروز تغییراتی در ساختار مغز می شود.

 اختلال استرس پس از آسیب (PTSD) و مغز

 اختلال استرس پس از آسیب (PTSD) منجر به بروز تغییراتی در مغز می شود.

تحقیقات جدید ارتباط قابل توجهی بین اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و کاهش حجم مخچه را نشان داد.  یک مطالعه گسترده نشان می دهد افراد مبتلا به  اختلال استرس پس از آسیب (PTSD) دارای مخچه هایی هستند که تقریباً 2 درصد کوچکتر از افراد فاقد این اختلال است.

رابطه اختلال استرس پس از آسیب (PTSD) با مخچه

مخچه غالبا به دلیل نقش خود در هماهنگی حرکتی و تعادل شناخته شده است، اما این قسمت از مغز نقش مهمی در احساسات و حافظه دارد که تحت تاثیر  اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) دچار کاهش حجم می شود.

آگاهی از تغییرات مخچه در نتیجه  اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)  به طور بالقوه منجر به درمان‌های موثرتر و ماندگارتر برای افراد مبتلا به این بیماری می‌شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان