معجزه ای که پدر و مادر برای فرزندان به ارمغان می آورند

خط سلامت: کودکان برای افزایش اعتماد به نفس و رشد روانی بهتر به والدینی نیاز دارند که مهربانی با خود را به آن ها آموزش دهند.

معجزه ای که پدر و مادر برای فرزندان به ارمغان می آورند

کودکان از والدین خود الگو می گیرند.

به گزارش خط سلامت والدین به کودکان کمک می کنند تا با خود مهربان تر باشند.

کودکان و آموزش های والدین

کودکان به لحاظ شخصیتی از طریق آموزش های والدین شکل می گیرند. والدین باید به کودکان راه های مهربانی و شفقت با خود را آموزش دهند.

هنگامی که کودکان مهربانی با خود را آموزش می بینند با همان شیوه با دیگران نیز رفتار می کنند. این شامل تسکین خود هنگام مبارزه و ایجاد انگیزه در خود با مهربانی است. در حالی که عادت به انتقاد از خود باعث افزایش اضطراب و افسردگی می شود، نوجوانانی که به خود مهربانی می ورزند کمتر مضطرب و افسرده می شوند .

شفقت و مهربانی به خود به کودکان کمک می کند تا با چالش ها بهتر کنار بیایند و رفاه و عزت نفس بیشتری را تجربه کنند. در اینجا سه ​​راه برای والدین برای  آموزش مهربانی با خود به کودک وجود دارد:

صدایی باشید که بچه ها آن را درونی کنند

نحوه صحبت والدین با بچه ها تفاوت زیادی در نحوه صحبت بچه ها با خودشان ایجاد می کند. وقتی بچه‌ها تجارب مکرر تایید شدن و مراقبت از آن ها را داشته باشند، حمایت بیرونی به عنوان یک صدای دلسوز درونی، درونی می شود.

تحقیقات نشان می دهد وقتی والدین حمایتگر و همدل هستند، فرزندان شان یاد می گیرند با مهربانی به خودشان پاسخ دهند. در همین حال والدینی که از فرزندان خود انتقاد می کنند، احتمال بیشتری دارد که فرزندان خود انتقادی داشته باشند .

برای تو اینجا هستم. به تو اهمیت می دهم تو تنها نیستی

گاهی اوقات والدین فکر می کنند قرار است همه چیز را با هم برای فرزندان خود الگوبرداری کنند. از قضا، بچه‌هایی که «والدین کامل» را می‌بینند، به مهارت‌هایی که برای کنار آمدن با نقص‌های خود نیاز دارند، مجهز نیستند.

کودکان به مراقبانی نیاز دارند که در مبارزات و شفقت خود به طور مناسب آسیب پذیر باشند . این می تواند به سادگی نام بردن از این باشد که ما روز سختی را سپری می کنیم و همه گاهی مانند ما در تقلا و مبارزه هستند.

گاهی اوقات والدین مهارت های خوددلسوزی برای الگوبرداری را ندارند. والدین می توانند شفقت به خود را از طریق برنامه‌هایی مانند آموزش شفقت به خود یاد بگیرند . یادگیری همدردی با خود رابطه قوی تر بین نسلی را فراهم می کند و ارتباط والدین و فرزند را افزایش می دهد.

آموزش شفقت به خود با بازی

برای والدینی که دوست دارند عادات مربوط به خود شفقت را به کودکان بیاموزند، مفید است که با یادگیری و پذیرش عادات خود در مورد احساسات شروع کنند.

پس از اینکه بچه ها از عادات احساسی خود آگاه شدند، می توانند به طور آگاهانه مهارت های انعطاف پذیری مربوط به خود شفقت را یاد بگیرند. از آنجا که یادگیری در لحظات استرس برای کودکان سخت است، والدین می توانند با بازی به کودکان بیاموزند چگونه سه مولفه شفقت به خود (ذهن آگاهی، انسانیت و مهربانی با خود) را در لحظات رفاه ایجاد کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان