در ذهن پدران 6 غوغا بر پا است+به احساس پدران بیشتر توجه کنید

خط سلامت : پدر شدن، اغلب مردها را دچار اضطراب و وحشت زدگی می کند. وقتی مردها برای نخستین بار از پدر شدن خود با خبر می شوند احساسی، وحشت‌زده، شوک و دستپاچه می‌شوند.

در ذهن پدران 6 غوغا بر پا است+به احساس پدران بیشتر توجه کنید

پدر شدن ، بزرگ ترین کاری است که هر مرد در زندگی خود انجام داده است. مردها باید برای پدر شدن خود را آماده و آگاهی لازم را کسب کنند. مردها باید بدانند با پدر شدن عاطفه ای را تجربه می کنند که قبل از آن، تجربه اش نکرده بودند.

به گزارش خط سلامت این واکنش ها به تغییرات بزرگ در زندگی طبیعی اند و پدر شدن اساسی ترین تغییر در زندگی مردها می باشد. مردها نگذارند این احساس ها، لذتی که می‌توانند ببرند را از آنها بگیرد.

پدر شدن چه حسی دارد؟

از همان لحظه اول که همسرشان به آنها می گوید باردار است، خود را دست به گریبان با احساسات ضد و نقیضی چون خوشحالی، ترس، هیجان، نگرانی، اعتماد به نفس و حس عدم اطمینان می یابند.

به نظر می رسد تمام تصمیمات و رفتارهای آنها اهمیت بیشتری یافته است، اکنون آن ها نه تنها بر زندگی خود، بلکه بر زندگی دو انسان دیگر هم تاثیر خواهند گذاشت.

مردها با پدر شدن سایه سنگین مسئولیت را احساس می کنند. مردها با پدر شدن، با سوالاتی چون آمادگی پدر شدن را دارم؟ از پس مسئولیت های مربوط به آن بر می آیم؟ آیا پدر خوبی خواهم بود؟  مواجه می شوند، تمامی این پرسش ها طبیعی هستند. مطرح کردن این سوال ها از خود مرحله مهمی از آماده شدن برای پدر بودن است. جواب صادقانه به اکثر این سوال ها «نه» است. به زبان ساده تر، هیچ کس نمی تواند برای اولین بار در پدر شدنش، به قدر کافی آماده باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان