شادی آورهای خوشمزه را بشناسید+روحیه تان را تقویت می کنند

خط سلامت: شادی نوعی مواد شیمیایی است که در خون جریان پیدا می کند و بر حال روحی و جسمی تاثیر می گذارد.

شادی آورهای خوشمزه را بشناسید+روحیه تان را تقویت می کنند

شادی تاثیر زیادی بر بدن دارد یکی از کارکرد های مهم آن تنظیم خلق و خو می باشد و به تقویت احساسات مثبت از جمله خوشحالی و لذت کمک می کند.

به گزارش خط سلامت براساس تحقیقات دانشمندان، مواد غذایی وجود دارد که با تاثیر شیمیایی، موجب ترشح هورمون های شادی در بدن می شود.

 شادی آورهای خوشمزه

نارگیل

عملکرد مغز را بهتر می کند، اگر افراد نگران چاقی و بالا رفتن چربی و قندخون نیستند، هفته ای یکبار مخلوط شیر و بستنی و نارگیل را امتحان کنند.

تخم مرغ

روزهایی که افراد برای صبحانه نیمرو می خورند یا تخم مرغ عسلی و آب پز شده، قطعا حال بهتری دارند زیرا تخم مرغ منبع غنی از روی، ویتامین B، امگا ۳، اسیدهای چرب و پروتئین است و مواد مورد نیاز بدن را تامین می کند و باعث می شود هورمون شادی به اندازه کافی ترشح  شود و در نتیجه  شادی و رضایت به زندگی بیاید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یک ماده شناخته شده به نام لیکوپن دارد، خوردن گوجه فرنگی با روغن زیتون، بهترین پیشنهاد برای جذب لیکوپن و شاد شدن است.

عسل

از افسردگی جلوگیری می کند و با کاهش التهاب مغز، آن را سالم نگه می دارند. وقتی افراد عسل می خورند، سطح قند خون هم تنظیم می شود و احساس شادی و نشاط می کنند.

مارچوبه

سرشار از فولات و تریپتوفان است؛ موادی که سطح شان در بدن انسان های افسرده به شدت پایین است و برای درمان باید این مواد به سطح نرمال برسند. همین دلیل کافی است تا مارچوبه در فهرست اصلی خوراکی های شادی آور باشد.

ماست

کلسیم موجود در ماست، انتقال دهنده های عصبی شادی آور را آزاد می کند و باعث شادی می شود.

شکلات تلخ

باعث بهبود جریان خون در مغز می شوند، تمرکز را بیشتر و اعصاب را هم آرام می کنند، پزشکان خوردن شکلات تلخ را در روز توصیه می کنند تا انرژی و جنب و جوش به زندگی بازگردد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان