مغز هم آدم خوب ها را فورا تشخیص می دهد+شگفتی های مغز

خط سلامت: مغز محل پردازش اطلاعات است.

مغز هم آدم خوب ها را فورا تشخیص می دهد+شگفتی های مغز

مغز ویژگی های سازگاری در افراد را تشخیص می دهد.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مغز افرادی را شناسایی می کند که دارای سازگاری بالایی هستند.

مغز و شناسایی سازگاری

مغز ویژگی های افراد سازگار مانند همکاری، سخاوتمندی، نوع دوستی و دلسوزی را شناسایی می کند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد روشی که مغز اطلاعات را در زمینه‌های اجتماعی رمزگذاری می‌کند، افراد را قادر می‌سازد بین افرادی که دارای ویژگی‌های شخصیتی سازگاری بالا (همکاری، سخاوتمند، نوع‌دوست و دلسوز) هستند و افرادی که نیستند، تمایز قائل شویم.

این تحقیق نشان داد افراد مستقل و خودمحور به نظر می رسد اطلاعات مرتبط با زمینه های اجتماعی و غیر اجتماعی را به روش های مشابهی پردازش می کنند. این با الگوهای فعال سازی مشابه در قشر جلوی مغز آنها نشان داده شد.

سازگاری و رفتار های اجتماعی

طبق تحقیق در افرادی که دارای سازگاری بالا هستند، الگوهای فعال‌سازی که از موقعیت‌های اجتماعی و غیراجتماعی ناشی می‌شوند، تفاوت‌های بیشتری را نشان می‌دهند.

سازگاری به افراد اجازه می دهد تا قضاوت کنند که کدام موقعیت های اجتماعی مهم هستند.

این تحقیق نشان می‌دهد افراد با سطوح بالای سازگاری می‌توانند محتویات اجتماعی مهم را تشخیص دهند که به آن ها کمک می‌کند تا تعاملات موفقی با دیگران داشته باشند.

همه این موارد مستلزم توانایی تشخیص جنبه های عاطفی و انگیزشی افراد دیگر در موقعیت های اجتماعی است. نویسندگان می نویسند، این مطالعه "ارتباط بین مکانیسم های عصبی زیربنای پردازش اطلاعات اجتماعی و سازگاری را آشکار می کند، یک ویژگی شخصیتی که به شدت با توانایی های شناختی-اجتماعی مرتبط است و در نتیجه گامی رو به جلو در توصیف عوامل تعیین کننده عصبی آن ارائه می دهد." برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان