چه چیزی در رابطه تان کم است که سرزنش ها شروع می شود+4 دلیل علمی

خط سلامت: سرزنش کردن زیاد افراد در رابطه نشان دهنده مسائل مختلفی می باشد.

چه چیزی در رابطه تان کم است که سرزنش ها شروع می شود+4 دلیل علمی

سرزنش کردن همدیگر می تواند دلیلی برای کمبود صمیمیت در رابطه باشد.

به گزارش خط سلامت دلایل مختلفی برای سرزنش کردن در رابطه وجود دارد.

سرزنش کردن در رابطه

سرزنش کردن شریک زندگی آسیب های زیادی به رابطه وارد می کند. هیچ کس همه چیز را در مورد شریک زندگی خود دوست ندارد. هنگامی که افراد به نکات منفی چنگ می زنند و بیش از حد انتقادی و سرزنشگر می شوند نشان دهنده این است که در برخی از جنبه های صمیمیت عاشقانه مشکل دارند. سرزنش کردن بیش از حد در رابطه می تواند ناشی از دلایل زیر باشد.

خود انتقادگری

اگر افراد خودانتقادگر باشند، به احتمال زیاد به همان اندازه از دیگران نیز انتقاد خواهند کرد، به خصوص کسانی که به فرد نزدیک هستند.

اغلب افراد از مخرب بودن منتقد داخلی خود غافلند، زیرا به آن عادت کرده اند و آن را بدیهی می دانند. در نتیجه فرض می‌کنند دیگران باید با همان استاندارد رفتار کنند، به‌ویژه شریک زندگی آن ها.

سپاسگزاری نکردن

برخی از افراد هنگام دریافت عشق احساس آسیب پذیری دردناکی می کنند. به دست آوردن آنچه واقعاً از یک شریک می خواهند باعث می شود احساس کنند بیش از حد به شریک خود وابسته هستند. افراد آنچه را که از آن لذت می برند تایید نمی کنند و در نتیجه سرزنش کردن را با قدردانی جبران نمی کنند.

بی اعتمادی به قضاوت

وقتی افراد می ترسند به قضاوت خود در روابط عاشقانه اعتماد کنند، می‌توانند بیش از حد منتقد و سرزنشگر باشند .اغلب، این نتیجه آسیب دیدن از روابط قبلی است یا تجربه یکی از نزدیکان که در یک رابطه عاشقانه بد به دام افتاده است.

محافظت از خود

برخی از افراد برای محافظت از خود در برابر آسیب دیدگی بیش از حد انتقادی و سرزنشگر می شوند و از احساسات دردناک می ترسند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان