8 نشانه که کودک تان بسیار باهوش است+یافته روانشناسان

خط سلامت: استعداد افراد بهتر است از کودکی شناخته شود.

 8 نشانه که کودک تان بسیار باهوش است+یافته روانشناسان

استعداد در کودکان به روش های مختلفی شناخته می شود.

به گزارش خط سلامت نشانه هایی در دوران کودکی وجود دارد که نشان دهنده استعداد بالا می باشد.

استعداد در کودکان

استعداد و شناخت نوع آن در کودکان یکی از مسائل فرزندپروری والدین است. ویژگی های زیر نشان دهنده استعداد بالا در کودکان است:

کودک از سنین پایین سوالات عمیقی می پرسد

طبیعی است که کودکان در مورد دنیای اطراف خود سوال بپرسند. اما کودکان با استعداد سوالات عمیق تری دارند. آن ها والدین را با سؤالات فلسفی کاملاً عمیق و درونی که هیچ پاسخی برای آن ها نیست شگفت زده می کنند.

کودک در مدرسه بی انگیزه است

بسیاری از کودکان تیزهوش متوجه می‌شوند کمبود چالش در مدرسه وجود دارد که باعث می‌شود آن ها به دلیل کسالت از انجام تکالیف مدرسه دست بکشند. به خاطر داشته باشیدخستگی تنها دلیلی نیست که برخی از کودکان با استعداد انگیزه ندارند .

کودک بسیار سریع یاد می گیرد

 دلیل اینکه بسیاری از بچه‌های با استعداد در مدرسه خسته می‌شوند این است که آن ها دارای چیزی هستند که محققان از آن به عنوان سطح هوش برتر یاد می‌کنند. توانایی‌های شناختی بالای آن‌ها این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های جدید را به سرعت دریافت کنند، اطلاعات جدید را با سرعتی بسیار کارآمد ادغام کنند و به دنبال راه‌حل‌های منحصر به فرد خود برای مشکلات پیچیده باشند.

کودک خودآموز است

مزیت داشتن یک بچه باهوش این است که شما تنها کسی نیستید که برای آن ها چالش هایی ایجاد می کنید آن ها به راحتی این کار را به تنهایی انجام دهند. کودکان تیزهوش خودآموزی می کنند، به این معنی که در اوقات فراغت علایق خود را کشف می کنند و به راحتی مهارت های جدید را به دست می آورند.

کودک دایره لغات پیشرفته ای دارد

یک راه عالی برای تشخیص اینکه آیا یک بچه با استعداد دارید یا خیر این است که به نحوه فرمول بندی کلمات خود توجه بیشتری داشته باشید. بر اساس تحقیقات ، اکثر کودکان با استعداد زودتر از دیگران شروع به صحبت می کنند و تمایل دارند واژگان پیشرفته تری نسبت به همسالان خود داشته باشند.

کودک تخیل روشنی دارد

نشان داده شده است دانش‌آموزان تیزهوش تخیل فعال‌تری دارند. این دلیل دیگری است برای بردن فرزندان به کتابخانه یا کتاب‌فروشی.

کودک بسیار احساساتی است

هنگامی که عقل در اوایل رشد فردی اوج می گیرد، بلوغ عاطفی به دنبال دارد. کودکان تیزهوش به همان اندازه که باهوش هستند حساس نیز هستند و احساسات آن ها شدید است.  بنابراین، احتمالاً جای تعجب نیست که کودکان باهوش در معرض خطر بیشتری برای تجربه مشکلات سلامت روان هستند . آن ها نه تنها دنیا را شدیدتر تجربه می کنند، بلکه شاید برایشان مشکل باشد که با همسالان خود معاشرت کنند .

بسیار مهم است که کودکان تیزهوش احساس کنند به جایی تعلق دارند و با افرادی که در سطح فکری و همچنین احساسی آنها را سرگرم و به چالش می کشند تعامل داشته باشند.

کودک حس شوخ طبعی خوبی دارد

هر بچه بامزه ای نباید فوق العاده باهوش باشد و هر بچه باهوشی ذاتاً خنده دار نیست. اما حس شوخ طبعی نشانگر خوبی برای با استعداد بودن می باشد.

طبق مطالعات  به نظر می رسد کودکان بسیار باهوش شوخ طبعی را دوست دارند و طنز را بسیار بهتر از همسالان خود درک می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان