دانشمندان درمان رایگان افسردگی پس از زایمان را اعلام کردند

خط سلامت: افسردگی پس از زایمان تقریباً از هر هفت مادر نوزاد تازه متولد شده یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

دانشمندان درمان رایگان افسردگی پس از زایمان را اعلام کردند

افسردگی پس از زایمان با مداخلات روانشناسی و داروها کنترل می شود.

به گزارش خط سلامت راه متفاوتی برای پیشگیری و درمان افسردگی پس از زایمان، بدون عوارض جانبی و بدون هزینه وجود دارد.

افسردگی پس از زایمان

افسردگی پس از زایمان دلایل پیچیده مختلفی دارد که به طور بالقوه شامل تغییرات هورمونی، استرس فیزیولوژیکی و روانی، تغییرات زندگی و عوامل ژنتیکی است

.عواملی مانند نوسانات سریع سطح هورمون ها، اختلالات خواب، اضطراب در مورد نقش های جدید و تغییر در هویت شخصی بر خلق و خو تأثیر منفی می گذارند.

افسردگی پس از زایمان و ورزش

مطالعات متعدد نشان داده‌اند فعالیت بدنی اثرات مثبتی بر علائم افسردگی پس از زایمان دارد، اما اینکه دقیقاً چه مقدار ورزش لازم است، تاکنون نامشخص باقی مانده است. فعالیت بدنی انتقال دهنده های عصبی مانند اندورفین و دوپامین را آزاد می کند و خلق و خو را بهبود می بخشد.

علاوه بر این ورزش به بهبود خواب، کاهش اضطراب و افزایش عزت نفس، علائم رایج افسردگی پس از زایمان کمک می کند.  تحقیقات نشان می‌دهد ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، آهسته دویدن و شنا به‌ویژه در کاهش علائم افسردگی پس از زایمان مؤثر هستند. این فعالیت ها به افزایش ضربان قلب، بهبود گردش خون و افزایش سطح انتقال دهنده های عصبی در مغز کمک می کند.

مداخله ورزشی برای افسردگی پس از زایمان

به نظر می‌رسد ورزش با شدت متوسط ​​به مدت 35 تا 45 دقیقه نیز در مقایسه با ورزش با شدت کم (به مدت 50 تا 60 دقیقه) و ورزش با شدت بالا (به مدت 20 تا 30 دقیقه) تأثیر بهتری بر علائم افسردگی داشته باشد.

مداخله ورزشی بهینه سه تا چهار بار در هفته ورزش با شدت متوسط، به مدت 35 تا 45 دقیقه است. با این حال، قبل از شروع هر رژیم ورزشی جدید توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص درست پس از زایمان.

مدیریت افسردگی پس از زایمان یک فرآیند جامع است و ورزش فقط یک جنبه است. حمایت روانشناختی حرفه ای، ارتباطات اجتماعی، خواب کافی و رژیم غذایی سالم به همان اندازه مهم هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان