اگر استرس دارید ماست بخورید

خط سلامت: استرس یک مشکل رایج در افراد است و تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد.

اگر استرس دارید ماست بخورید

استرس و اختلالات خلقی با رژیم غذایی و سبک زندگی افراد مرتبط است.

به گزارش خط سلامت طبق تحقیقات جدید باکتری لاکتوباسیلوس در مدیریت استرس موثر است.

استرس و باکتری ضد استرس

استرس با مصرف خوراکی های حاوی باکتری لاکتوباسیلوس کاهش می یابد. محققان نقش مهم لاکتوباسیلوس، یک باکتری در غذاهای تخمیر شده و ماست را در مدیریت استرس و به طور بالقوه پیشگیری از افسردگی و اضطراب کشف کرده‌اند.

این تحقیق به دلیل تمرکز خاص آن روی لاکتوباسیلوس و متمایز کردن آن از سایر میکروبیوت ها بسیار مهم است. این مطالعه نشان داد لاکتوباسیلوس سطوح اینترفرون گاما را حفظ می کند و برای پاسخ به استرس و رفاه ذهنی بسیار مهم است.لاکتوباسیلوس در غذاهای تخمیر شده یافت می‌شود، نقش مهمی در تنظیم سیستم ایمنی بدن و اختلالات خلقی دارد.

این مطالعه با موفقیت اثرات لاکتوباسیلوس را جدا کرد و نقش ویژه آن را در حفظ سطوح اینترفرون گاما، برای مدیریت استرس  نشان داد. این تحقیق پیشگامانه راه را برای درمان های جدید پروبیوتیک برای بیماری های روانی مانند اضطراب و افسردگی باز می کند. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا کشف کردند چگونه  لاکتوباسیلوس ، باکتری موجود در غذاهای تخمیر شده و ماست، به بدن کمک می کند تا استرس را مدیریت کند و به پیشگیری از افسردگی و اضطراب کمک کند.

میکروبیوتا و افسردگی

میکروارگانیسم های بدن انسان به عنوان میکروبیوتا شناخته می شوند و دانشمندان به طور فزاینده ای به دنبال هدف قرار دادن آن ها برای مبارزه با بیماری ها و بهبود سلامت ما هستند.

روده به طور طبیعی محل نگهداری باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها است. تعداد میکروارگانیسم‌هایی که در داخل و روی بدن زندگی می‌کنند از تعداد سلول‌های بدن بیشتر است. دانشمندان به طور فزاینده ای دریافته اند این موجودات کوچک و فعل و انفعالات بی پایان آن ها برای سلامت سیستم ایمنی، سلامت روان و بسیاری دیگر از جنبه های رفاه حیاتی هستند.

اختلالات میکروبیوتا، چه به دلیل بیماری، رژیم غذایی نامناسب، یا دلایل دیگر، به بسیاری از بیماری ها کمک می کند .بنابراین، محققان در سال های اخیر به شدت در مورد پتانسیل مبارزه با بیماری ها با هدف قرار دادن میکروبیوتا هیجان زده شده اند. محققان دریافتند لاکتوباسیل‌های خانواده  لاکتوباسیلاسه ، واسطه ایمنی به نام اینترفرون گاما را حفظ می‌کنند و پاسخ بدن به استرس را تنظیم می‌کند و به جلوگیری از افسردگی کمک می‌کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان