امید به درمان آلزایمر در آخرین یافته های علمی

خط سلامت: آلزایمر یکی از بیماری های رایج در سنین بالا است که هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد. افراد مبتلا به آلزایمر با از دست دادن حافظه خود سختی های زیادی را متحمل می شوند.

امید به درمان آلزایمر در آخرین یافته های علمی

آلزایمر امروزه به یکی از بیماری های مهم و مشکل ساز تبدیل شده است.

به گزارش خط سلامت در زیر جدید ترین یافته ها درباره ابتلا به بیماری آلزایمر ارائه شده است.

 آلزایمر و علل ابتلا به آن

یک مطالعه جدید نشان می دهد میکروب های روده منجر به بیماری آلزایمر می شود. انتقال میکروب های روده از بیماران مبتلا به آلزایمر به موش ها باعث بروز علائم زوال عقل می شود.

سموم و متابولیت های باکتریایی در خون بیماران آلزایمر رشد سلول های عصبی جدید را متوقف می کنند. حفظ میکروبیوتای سالم و متنوع به جلوگیری از پیشرفت آلزایمر کمک می کند.

یک مطالعه جدید توسط گروهی از محققان دانشگاه کالج کورک (UCC) در ایرلند، نشان داد آلزایمر توسط میکروب های روده منتقل می شود. این امر پیامدهای عمده ای برای پیشگیری و درمان این بیماری دارد.

آلزایمر یک بیماری صعب العلاج است که از هر 9 نفر بالای 65 سال یک نفر به آن مبتلا می شود. این بیماری منجر به کاهش تدریجی عملکرد شناختی، حافظه و رفتار می شود. حتی پس از چند دهه تحقیق، هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. مشخصه آن تجمع آمیلوئید بتا است، پروتئینی که بین سلول‌های عصبی مغز ساخته می‌شود و هدف رایج درمان‌ های دارویی است.

برخی از افراد مبتلا به آمیلوئید بتا علائم زوال عقل را نشان نمی دهند و برخی از افراد مبتلا به زوال عقل، آمیلوئید بتا در مغز خود ندارند. در واقع، شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد آمیلوئید بتا بخشی از دفاع مغز در برابر التهاب است.

صدها داروی ایجاد شده برای درمان آمیلوئید بتا تاثیر زیادی در میزان آلزایمر ایجاد نکرده اند و بسیاری از محققان معتقدند زمان آن رسیده است که نظریه آمیلوئید به طور کلی مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان