این زن و شوهرها رضایت زناشویی کمتری دارند

خط سلامت: رضایت زناشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل چگونگی طریقه آشنایی افراد با یکدیگر است.

این زن و شوهرها رضایت زناشویی کمتری دارند

رضایت زناشویی لذت های تجربه شده بین زن و شوهر است.

به گزارش خط سلامت رضایت زناشویی با نحوه آشنایی افراد مرتبط است.

رضایت زناشویی و ارتباط آن با نحوه آشنایی

رضایت زناشویی در افرادی که در فضای مجازی با یکدیگر آشنا شده اند چالش های منحصر به فردی دارد. با تبدیل شدن قرار های ملاقات به صورت آنلاین که یک راه رایج برای جست‌وجوی شریک زندگی است، محققان به دنبال درک پیامدهای بلندمدت آن بر روابط بودند.

در این مطالعه محققان نمونه ای از 923 بزرگسال آمریکایی متاهل جمع آوری کردند. این افراد یا از طریق یک سایت یا اپلیکیشن دوستیابی آنلاین به همسرشان معرفی شده اند یا در مکان های واقعی معمولی مانند دوستان، محل کار یا دانشگاه با یکدیگر آشنا شده اند.

محققان دریافتند افرادی که به صورت آنلاین با همسرشان آشنا می‌شوند، معمولاً جوان‌تر بوده و قبل از ازدواج تجربه‌ دوستی بیشتری نسبت به افرادی که به‌صورت واقعی ملاقات کرده‌اند، داشته‌اند.

تاثیرات دوستیابی آنلاین بر ازدواج

ازدواج‌های با مبدا آنلاین سطوح پایین‌تری از رضایت و ثبات را در مقایسه با ازدواج‌های با ملاقات های حضوری گزارش کردند.

این تفاوت به عواملی مانند به طرد اجتماعی و عدم تایید خانواده و اطرافیان نسبت داده شد که در روابط با مبدأ آنلاین بیشتر بود. یکی دیگر از اکتشافات کلیدی این بود که دوستداران آشنایی از طریق آنلاین در ابتدا با فاصله جغرافیایی بیشتری مواجه بودند که منجر به افزایش افشای اطلاعات بین افراد شد.

در حالی که این امر در ابتدا منجر به رضایت بیشتر شد، به طور متناقضی با ثبات کمتر در ازدواج همبستگی داشت. این نشان می‌دهد  در حالی که قرارهای آنلاین، مجموعه دوستیابی را گسترش می‌دهد و منجر به ازدواج‌های متنوع‌تر می‌شود، چالش‌های منحصربه‌فردی را نیز معرفی می‌کند که می‌تواند بر کیفیت بلندمدت این روابط تأثیر منفی بگذارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان