10 فوبیای نادر را بشناسید / این ترس ها واقعا عمیق اند

خط سلامت: فوبیا از کلمه یونانی "فوبوس" گرفته شده است که به معنای ترس است. افراد فوبیا های مختلفی را در طول زندگی تجربه می کنند.

10 فوبیای نادر را بشناسید / این ترس ها واقعا عمیق اند

فوبیا در روانشناسی برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از یک شی، موقعیت یا فعالیت خاص استفاده می شود.

به گزارش خط سلامت فوبیا انواع مختلفی دارد که در این مطلب به فوبیا های نادری که کمتر کسی شنیده است اشاره می شود.

فوبیا و انواع آن

فوبیا شامل ترس های رایج مانند ترس از ارتفاع، پرواز یا سخنرانی در جمع، تا فوبی های نادری که در زیر به آن ها پرداخته شده است. اگرچه فوبیا انواع مختلفی دارد، اما تحقیقات کمی در مورد تأثیر آنها بر زندگی افرادی که آنها را تجربه می کنند وجود دارد. در اینجا لیستی از 10 فوبیای نادر که  درباره آن ها نشنیده اید آورده شده است:

Alektorophobia: ترس از مرغ و تخم مرغ

این ترس ناشی از یک تجربه آسیب زا یا باورهای فرهنگی گذشته است که جوجه ها و مرغ ها را با رویدادهای منفی یا خرافات مرتبط می کند.

Emetophobia: ترس از استفراغ

افراد مبتلا به این فوبیا در موقعیت های خاصی که استفراغ می کنند، احساس وحشت می کنند، مانند بودن در کنار افراد بیمار، غذا خوردن در رستوران ها یا مسافرت.این ترس ناشی از یک تجربه آسیب زا، اختلال اضطراب یا عوامل ژنتیکی می باشد.

Spectrophobia: ترس از آینه

افراد مبتلا به این ترس اضطراب اجتماعی و عزت نفس پایین را تجربه می کنند و این ترس در زندگی روزمره مانند نظافت و مراقبت از خود اختلال ایجاد می کند.

Gerascophobia: ترس از پیر شدن

افراد مبتلا به این ترس با تفکر در مورد تغییرات فیزیکی و ذهنی ناشی از افزایش سن دچار اضطراب، افسردگی یا حملات پانیک می شوند. ترس از دست دادن کنترل زندگی خود یا وابستگی به دیگران نیز به این فوبیا کمک می کند.

Decidophobia: ترس از تصمیم گیری

افراد مبتلا به این فوبیا در مواجهه با یک تصمیم، احساسات شدید استرس و اضطراب را تجربه می کنند. این ترس با ترس از انتخاب اشتباه یا ترس از شکست و کمبود اعتماد به نفس، شک به خود، یا سابقه ضربه یا سوء استفاده همراه است.

Ambulophobia: ترس از راه رفتن

افراد مبتلا به این فوبیا با فکر راه رفتن، ایستادن یا حتی انداختن وزن روی پاهای خود احساس ترس یا وحشت می کنند. علل این فوبیا به خوبی شناخته نشده است، اما اعتقاد بر این است که با تجربیات آسیب زا گذشته، اختلالات اضطرابی، یا یک استعداد ژنتیکی برای اضطراب مرتبط است.

Alliumphobia: ترس از سیر

هیچ دلیل قطعی برای ترس از سیر وجود ندارد. با این وجود، ژنتیک و محیط هر دو ممکن است نقش بسیار مهمی در ایجاد این بیماری ایفا کنند.

Hippopotomonstrosesquipedaliophobia: ترس از کلمات طولانی

فرد مبتلا به این فوبیا از استفاده از کلمات طولانی در صحبت های دیگران احساس ترس و اضطراب می کند.

Anatidaephobia: ترس از تماشای اردک یا غازها

افراد مبتلا به این فوبیا بدون توجه به مکان واقعی ، احساس می کنند که دائماً توسط اردک ها یا غازها مشاهده یا دنبال می شوند.

Phobophobia: ترس از فوبیا

افرادی که سایر اختلالات اضطرابی یا نوع خاصی از فوبیا دارند، به ترس از ایجاد فوبیای بیشتر ادامه می دهند. علائم شامل احساس فیزیکی ترس مانند لرز، تعریق و ضربان قلب سریع است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان