عشق پایدار نشانگر هوش بالاست

خط سلامت: هوش عاطفی (EQ) راز روابط صمیمانه پایدار است، به این دلیل که افراد را نسبت به تغییرات بزرگ و کوچکی که دائماً در خود و دیگران رخ می دهد آگاه می کند.

عشق پایدار نشانگر هوش بالاست

هوش عاطفی (EQ) در روابط عاشقانه اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خط سلامت با تقویت هوش عاطفی (EQ) از طریق آگاهی و همدلی، فرد هر تغییر کوچکی را در روابط عاشقانه خود احساس می کند و به آن پاسخ می دهد.

هوش عاطفی (EQ) و مهارت های آن

هوش عاطفی (EQ)  برای رسیدن به اوج عشق عاملی مهم است. یک آگاهی هوشیارانه برای ارزیابی فرد از اینکه چه چیزی در رابطه اش در حال وقوع است لازم است. یادگیری مهارت های هوش عاطفی (EQ) روابط عاشقانه را رشد می دهد. در مطلب زیر به چند مهارت هوش عاطفی (EQ) پرداخته شده است:

تغییر فعالانه در رابطه

وقتی ترس از تغییر کنار زده شود ، افراد متوجه می شوند متفاوت بودن لزوماً به معنای بد بودن  نیست. هر رابطه‌ای که به سمت نوع رشدی حرکت کند، به سمت تغییر سوق پیدا می‌کند. توانایی در پذیرش تغییر با شجاعت و خوش بینی به دست می آید. از خود بپرسید آیا شریک شما به چیز جدیدی نیاز دارد؟ آیا برای ارزیابی مجدد نیاز به برنامه ریزی دارید؟ آیا مثل گذشته خوشحال هستید؟ بدون هوش عاطفی (EQ) ، چنین سوالاتی خوشایند نیستند.

مشکلات یا فرصت های جدید

شجاعت و خوش بینی فرد به او این امکان را می دهد که مشکلات را نه به عنوان مشکلات، بلکه به عنوان فرصت های چالش برانگیز ببیند. وقتی نیازی به سرزنش یکدیگر نباشد، افراد توسط خاطرات عاطفی منفی کنترل نمی شوند و هوشیار هستند که همان اشتباه قدیمی را تکرار نکنند. وقتی ضریب هوش عاطفی (EQ) بالا باشد افراد به حل مشکل مبتکرانه می پردازند.  

احترام به احساسات یکدیگر

باید افراد تمام احساسات همدیگر را بپذیرند.عاشق بودن به این معنا نیست که هرگز افراد احساس عصبانیت، ناامیدی یا حسادت نکنند. اینکه فرد چگونه روی احساسات خود تسلط داشته باشد به خودش بستگی دارد. بسیاری از روابط بر اثر سرزنش ویران شده اند و میلیون ها زوج به دلیل شرم، صمیمیت عمیق را از دست داده اند و هر دو بقایای بی‌رحمانه خشم، ترس و اضطراب هستند. اگر فرد هوش عاطفی (EQ) بالایی داشته باشد احساسات را تجربه خواهد کرد و به زندگی مشترک خود ادامه خواهد داد.

خنده، رمز زندگی عاشقانه

زوج هایی که با هم نمی خندند، روابط خود را نمی پذیرند. آنها ایرادات منحصر به فرد و اجتناب ناپذیر خود را  تحمل نمی کنند. آن ها همچنین کمتر در معرض شگفتی های خوشایند یک رابطه هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان