دانشمندان راهی برای درمان آلزایمر کشف کردند

خط سلامت: آلزایمر و سکته مغزی بر اساس چند مطالعه جدید درمان های جدیدی برایشان کشف شده است.

دانشمندان راهی برای درمان آلزایمر کشف کردند

  آلزایمر و سکته مغزی بر اساس چند مطالعه جدید درمان های جدیدی برایشان کشف شده است.

به گزارش خط سلامت نتایج سه مطالعه جدید نشان می‌دهد ممکن است درمان‌های جدیدی برای آلزایمر و سکته وجود داشته باشد. یک مطالعه ارتباط احتمالی بین بیماری لثه و آلزایمر را نشان می دهد.

دو مطالعه دیگر نشان می دهد چگونه ماده sovateltide برای درمان اختلالات نورودژنراتیو نویدبخش است. داده های تحقیق به طور مجازی از 4 تا 7 اکتبر در هفدهمین کنفرانس بین المللی اندوتلین (ET-17) ارائه خواهد شد.

دانشمندان دریافتند بیماری لثه منجر به کاهش نشانگرهای پیری می شود و سپس باعث مرگ سلولی می شود. به نظر می‌رسد این یافته‌ها نشان می‌دهد که بیماری لثه ممکن است با فعال کردن سیستم ET باعث اختلال در یکپارچگی اندوتلیال شود. در حالی که مکانیسم دقیق ارتباط بیماری لثه با آلزایمر و زوال عقل مربوطه ناشناخته است، محققان دو نظریه دارند. یکی این که باکتری ها به رگ های خونی آسیب می رسانند که برای تامین جریان خون ثابت به مغز حیاتی هستند. مورد دیگر این است که عواملی در طول یک عفونت سیستمیک آزاد می شوند و باعث التهاب در مغز می شوند. ممکن است این دو مکانیسم با هم کار کنند.

محققان معتقدند مطالعات بیشتر به تولید داروهای بهتر برای درمان سکته مغزی، آلزایمر، هانتینگتون و بیماری های پارکینسون کمک می کند.

درمان جدید بیماری آلزایمر

این تحقیق "اولین شواهد تجربی" را نشان می دهد که تحریک گیرنده های اندوتلین B با زنجیره آمینو اسیدی به نام sovateltide منجر به بهبود 46 درصدی در بهبود شناختی موش های مبتلا به بیماری آلزایمر. طبق گفته محققان این مطالعه، این شایع ترین شکل زوال عقل است. تا سال 2021، حدود 6.2 میلیون نفر در آمریکا در تمام سنین به آلزایمر مبتلا هستند که هیچ درمانی برای شان در دسترس نیست. فیزیولوژیست‌ها پیش‌بینی می‌کنند که این مطالعه، همراه با مطالعات دیگر، به تولید داروهای بهتر برای درمان آلزایمر و سایر بیماری‌های عصبی کمک می‌کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان