با یک تکنیک روانی هوش تان را افزایش دهید

خط سلامت: باهوش بودن به عوامل مختلفی بستگی دارد. امروزه نقش محیط در تغییر ضریب هوشی، بیش از پیش مورد توجه محققان قرار گرفته است.

با یک تکنیک روانی هوش تان را افزایش دهید

باهوش بودن  و داشتن حافظه قوی، نتیجه ژنتیک و سبک زندگی سالم است.

به گزارش خط سلامت نتایج تحقیقات در سال های گذشته نشان می داد ضریب هوشی ریشه وراثتی دارد و نمی توان با فاکتورهای محیطی ضریب هوشی را خیلی کم و زیاد کرد، اما جدیدترین پژوهش ها خبر از تاثیر گذار بودن عوامل محیطی بر ضریب هوشی می دهد در واقع محققان بر این باورند  با کمک فاکتورهای محیطی می توان رویای باهوش شدن را به حقیقت نزدیک کرد.

باهوش بودن با یک روش ساده

باهوش بودن علاوه بر ژنتیک به فاکتورهای محیطی نیز بستگی دارد.

یک ایده مفید برای تقویت حافظه شادبودن و خندیدن در جمع های دوستانه است. از قدیم گفته اند خنده، دوای هر دردی است و وقتی روابط دوستانه هم چاشنی آن شود، می تواند بهترین دارو برای ذهن های خسته و کم حافظه باشد. سری به دفتر تلفن تان بزنید، از دوستان قدیمی و جدید خود بخواهید تا ساعتی را با هم سپری کنید .صبحت کردن درباره خاطرات شاد گذشته، قدرت ذهن را برای یادگیری زیاد می کند . علاوه بر این اگر می خواهید ذهنی پویا و خلاق داشته باشید، زیاد هم لازم نیست اتو کشیده و رسمی باشید، از تابلوهای شاد و رنگی برای  تزیین اتاق کار استفاده کنید، به بچه ها و دنیای کودکانه آن ها کمی بیشتر توجه کنید، گاهی اوقات به یاد روز های کودکی، فرفره  و قایق کاغذی و بادبادک درست کنید و چند ساعتی را با دوستانتان سپری کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان