این همه در خواست برای زیبا شدن زیر سر کیست؟+ راهکار

خط سلامت: رسانه های اجتماعی امروزه همه ابعاد زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده است. مشخص شده است رسانه های اجتماعی یکی از مشوق های اصلی زنان برای انجام جراحی های زیبایی است.

این همه در خواست برای زیبا شدن زیر سر کیست؟+ راهکار

رسانه های اجتماعی باعث شده اند زنان جوان، دیدگاه مثبتی نسبت به جراحی های زیبایی داشته باشند. از سال 2010 تا 2018، تعداد جراحی‌های زیبایی تقریباً دو برابر شده و از 117000 به بیش از 225000 رسیده است.

به گزارش خط سلامت مطالعات متعدد نشان داده است یکی از علت های اصلی افزایش جراحی زیبایی در دنیای امروز، به تاثیر رسانه های اجتماعی برمی گردد.

رسانه های اجتماعی و جراحی های زیبایی 

رسانه های اجتماعی یکی از دلایل اصلی افزایش حراجی های زیبایی، بین زنان هستند.

در یک مطالعه روی 238 زن مشخص شد کاربران معمولی رسانه‌های اجتماعی بیشتر از سایر افراد از خود انتقاد می‌کنند و مشتاق به انجام جراحی های های زیبایی هستند.

در این پژوهش مشخص شد 16 درصد از شرکت کنندگان تحت جراحی های زیبایی قرار گرفته بودند و بیش از نیمی (54 درصد)، نسبت به انجام جراحی های زیبایی دغدغه خاطر داشتند.

رسانه های اجتماعی و احساس زشت بودن

در یک مطالعه جدید در دانشگاه استرالیای جنوبی، محققان دریافتند زنان جوانی که از رسانه‌های اجتماعی زیاد استفاده می‌ کنند، بیش از حد ظاهر خود را قضاوت می‌کنند و همین امر باعث می شود  اغلب به جراحی های زیبایی فکر کنند.

چگونه تاثیر رسانه های اجتماعی کم می شود؟

پژوهش ها نشان داده است یکی از بهترین روش ها برای کاهش تاثیرات رسانه های اجتماعی، شفقت و مهربانی نسبت به خود است.

شفقت به خود یعنی پذیرش عیوب و کاستی ها. هنگامی که فرد دیدگاهی مشفقانه نسبت به خود دارد، نقایص خود را می پذیرد و کمتر از خود انتقاد می کند.

زنانی که عمیقا اعتقاد دارند جذاب نیستند و  نسبت به ظاهر بدن و چهره خود احساس بدی دارند؛ بیشتر احتمال دارد درگیر جراحی های زیبایی افراطی شوند. تحقیقات نشان می دهد این زنان حتی پس از انجام جراحی های زیبایی زنان، کمتر از 40 از نتیجه جراحی راضی هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان