این دو بیماری مغز را تخریب می کند/ این یافته جدی است

خط سلامت : استرس مزمن، افسردگی و شروع بیماری آلزایمر با هم رابطه دارند.

این دو بیماری مغز را تخریب می کند/ این یافته جدی است

استرس مزمن و افسردگی تا چهار برابر شما را در معرض بیماری آلزایمر قرار می دهد.

به گزارش خط سلامت محققان می گویند این یافته نشان می دهد که افراد باید بیشتر به سلامت روان خود اهمیت دهند.

محققان دریافتند افراد 18 تا 65 ساله که قبلاً به هر یک از این بیماری ها تشخیص داده شده بودند، خطر ابتلا به آلزایمر و اختلال شناختی خفیف را نشان دادند. به ویژه، بیمارانی که هم استرس مزمن و هم افسردگی داشتند تا چهار برابر بیشتر در معرض خطر بودند.

استرس و آلزایمر

این مطالعه نشان می دهد چگونه افراد بین 18 تا 65 ساله با تشخیص قبلی استرس مزمن و افسردگی بیشتر از سایر افراد با اختلالات شناختی خفیف یا بیماری آلزایمر تشخیص داده می شوند.

حدود 160000 نفر در سوئد به نوعی زوال عقل مبتلا هستند که بیماری آلزایمر شایع ترین آنهاست، رقمی که با امید به زندگی ما در حال افزایش است. در عین حال، بسیاری از روش‌های تشخیصی جدید و درمان‌های مداخله زودهنگام در سال‌های اخیر توسعه یافته‌اند که نیاز به شناسایی عوامل خطر بیشتر برای بیماری را پیش‌زمینه می‌کند.

این مطالعه نشان می دهد خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در بیماران مبتلا به استرس مزمن و در بیماران مبتلا به افسردگی بیش از دو برابر بیشتر از بیماران بدون هر یک از این بیماری ها بود. در بیماران مبتلا به استرس مزمن و افسردگی تا چهار برابر بیشتر بود.

پیشگیری را اولویت کنید

اکسل سی. کارلسون- Excel C. Karlsson- متخصص دپارتمان نوروبیولوژی، علوم مراقبتی و جامعه، موسسه کارولینسکا، می گوید: این یافته از این جهت مهم است که ما را قادر می سازد تا تلاش های پیشگیرانه را بهبود بخشیم و ارتباط با سایر عوامل خطر زوال عقل را درک کنیم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان