10 نکته روانشناسان برای دهه هشتادی ها

خط سلامت: نوجوانان اغلب در زندگی درگیر چالش هایی می شوند. گذر کردن از نوجوانی و ورود به جوانی نیز چالش های خاص خود را دارد.

10 نکته روانشناسان برای دهه هشتادی ها

نوجوانان هنوز به پختگی کامل نرسیده اند و دیگر نوجوان نیز نیستند به همین علت دچار مشکلات زیادی می شوند.

به گزارش خط سلامت افراد در آغاز ورود به جوانی نیازمند یادگیری مهارت هایی برای طی کردن این مسیر به شیوه درست هستند. 

آموزش 

بسیاری از جوانان به آموزش اهمیت نمی دهند. آنها کلاس ها را رها می کنند، به اندازه کافی مطالعه نمی کنند یا در یادگیری عادات خوب شکست می خورند. ترک تحصیل فرصت های آینده را محدود می کند. 

روابط ناسالم

در دوران جوانی، بسیاری برای اولین بار شروع به کشف روابط عاشقانه می کنند. قرار ملاقات با افراد بی ثبات منجر به آسیب های عاطفی می شود و تاثیرات جبران ناپذیری باقی می گذارد. 

تصمیمات مالی 

مدیریت پول مهارتی است که اکثر جوانان فاقد آن هستند. شکست در پس انداز، خرج کردن بیش از حد و بودجه بندی نادرست افراد را دچار مشکلات زیادی می کند. اشتباهات پرهزینه اغلب از روی هیجان انجام می شود. با این حال، عواقب آن همچنان باقی است.

ایجاد عادات بد

در دوران جوانی عادت های ناسالم به سرعت شکل می گیرند. سیگار کشیدن، استفاده تفریحی از مواد مخدر، نوشیدن زیاد الکل، رژیم های غذایی ناسالم و ورزش نکردن همگی عوارض زیاد و طولانی مدتی دارند. 

رابطه جنسی محافظت نشده

جوانی اغلب شامل کاوش جنسی است. با این حال رابطه جنسی محافظت نشده به موقعیت های تغییر دهنده زندگی مانند بارداری یا ابتلا به بیماری های مقاربتی منجر می شود. 

قانون شکنی

در حالی که جرایم جزئی اغلب به عنوان بی احتیاطی دوران جوانی رد می شوند، اتهامات جنایی زندگی افراد را برای همیشه تحت تاثیر قرار می دهند. از دزدی مغازه، خرابکاری، مشروبات الکلی، مصرف مواد مخدر و سایر رفتارهای غیرقانونی باید اجتناب شود. 

نامهربانی نسبت به دیگران

قلدری، شایعه پراکنی و خیانت به دوستان، این رفتارها اغلب به عنوان یک رفتار نوجوانانه نادیده گرفته می شود. با این حال، ظلم و ستم عمدی نسبت به دیگران برای افراد شهرت بدی ایجاد می کند. 

سرمایه گذاری روی خود

توسعه ندادن مهارت‌ ها و استعداد ها در مراحل اولیه یافتن شغل را در آینده سخت‌ می کند. 

تلاش برای بزرگ شدن 

اصرار نوجوان برای اثبات خود به عنوان یک بزرگسال اغلب نتیجه معکوس می دهد. قرار گرفتن خیلی زود در موقعیت‌ های بزرگسالی، مصرف مواد مخدر و داشتن رابطه جنسی اغلب منجر به نتایجی می‌ شود که فرد به اندازه کافی برای رسیدگی به آن بالغ نیست. 

قدردانی 

از آنجا که نوجوانان آرزوی استقلال و بزرگسالی دارند، بسیاری از جوانی خود قدردانی نمی کنند. فقدان مسئولیت واقعی به معنای داشتن زمان برای پیگیری علایق و لذت بردن از زندگی است. عدم شناخت این مرحله از زندگی منجر به از دست رفتن فرصت ها می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان