این یافته دیدگاه تان را به خشم عوض می کند/ آنقدرها هم بد نیست!

خط سلامت: خشم فقط یک احساس منفی نیست.

این یافته دیدگاه تان را به خشم عوض می کند/ آنقدرها هم بد نیست!

خشم  می تواند یک محرک قوی برای دستیابی به هدف باشد.

به گزارش خط سلامت دانشمندان توضیح می دهند در حالی که شادی اغلب به عنوان حالت ایده آل تلقی می شود، ترکیبی از احساسات، از جمله خشم، اغلب بهترین نتایج را به همراه دارد.

آزمایش‌هایی که شامل بیش از 1000 شرکت‌کننده بود نشان داد که خشم توانایی دستیابی به اهداف چالش‌برانگیز را بهبود می‌بخشد.

بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا، در حالی که خشم اغلب به عنوان یک احساس منفی تلقی می شود، خشم می تواند یک انگیزه قوی برای افراد برای دستیابی به اهداف چالش برانگیز در زندگی باشد.

دکتر هدر لنچ - Heather Lynch -، سرپرست تیم تحقیق، استاد بخش روانشناسی و علوم مغز در دانشگاه تگزاس، گفت: مردم اغلب بر این باورند وضعیت شادی ایده آل است و اکثر مردم شادی را یک هدف اصلی زندگی می دانند .

لنچ همچنین خاطرنشان کرد خشم با افزایش موفقیت در سراسر جهان همراه و در برخی موارد،با سرگرمی یا میل به افزایش دستیابی به هدف همراه است.

هر احساسی پاسخ متفاوتی را ایجاد می کند. به عنوان مثال، غم و اندوه ممکن است نشان دهنده این باشد که یک فرد نیاز به کمک یا حمایت عاطفی دارد، در حالی که عصبانیت نشان می دهد که باید برای غلبه بر یک مانع اقدام کند.

این تحقیق در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی منتشر شد  .

به گفته لنچ، نتایج نشان می دهد احساساتی که اغلب منفی تلقی می شوند - مانند خشم، کسالت یا غم و اندوه - می توانند مفید باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان