مراقب سلامت روده های تان باشید/ این یافته عجیب است

خط سلامت: احساسات و سلامت عاطفی به سلامت روده مرتبط است؟

مراقب سلامت روده های تان باشید/ این یافته عجیب است

احساسات مثبت با سطوح پایین‌تری از باکتری‌های خاص رابطه دارد.

به گزارش خط سلامت باکتری های روده با احساسات مثبت مانند شادی و امیدواری و مهارت های خوب مدیریت احساسات مرتبط هستند.

محققان کشف کرده‌اند افرادی که احساسات خود را سرکوب می‌کنند، میکروبیوم روده کمتری دارند، در حالی که افرادی که احساسات شادتر را گزارش می‌کنند، سطوح پایین‌تری از باکتری‌های خاص دارند.

محققان ارتباطی بین باکتری‌های روده و احساسات مثبت، مدیریت عاطفی سالم و نتایج بهتر سلامت جسمانی پیدا کردند.

این مطالعه روی بیش از 200 زن بود. افرادی که احساسات خود را سرکوب می کردند، میکروبیوم روده کمتری داشتند و کسانی که احساسات شادتر را گزارش کردند، سطوح پایین تری از باکتری های خاص داشتند، در حالی که افرادی که احساسات منفی بیشتری داشتند، تعداد بیشتری از این باکتری ها را داشتند.

محققان بیمارستان بریگهام می گویند: باکتری های موجود در روده ما را با احساسات مثبتی مانند شادی و امیدواری و مهارت های مدیریت احساسات سالم تر مرتبط می کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است مغز از طریق محور روده - مغز با دستگاه گوارش ارتباط برقرار می کند. یک نظریه این است که میکروبیوم روده نقش مهمی در محور روده - مغز ایفا می کند و سلامت جسمی و عاطفی را به هم مرتبط می کند.

احساسات مثبت و بیماری روانی

روده حاوی تریلیون ها میکروارگانیسم است که در مجموع به عنوان میکروبیوم روده شناخته می شوند. دکتر یانگ یولیو- Yang Yuliwaz- استاد دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: بسیاری از مطالعات نشان داده اند اختلال درمیکروبیوم روده بر محور روده - مغز تأثیر می گذارد و منجر به مشکلات سلامتی مختلفی از جمله اضطراب، افسردگی و حتی اختلالات عصبی می شود.

این تعامل احتمالاً به هر دو صورت جریان دارد. مغز می تواند بر روده تأثیر بگذارد و روده می تواند بر مغز تأثیر بگذارد. دکترشانلین از دانشکده پزشکی هاروارد گفت: احساسات ما و نحوه مدیریت آنها بر میکروبیوم روده تأثیر می گذارد و میکروبیوم نیز بر احساس ما تأثیر می گذارد.

محور روده - مغز بر سلامت جسمانی تأثیر گذار است. تحقیقات قبل نشان داده است احساسات مثبت و تنظیم عاطفی سالم با طول عمر بیشتر مرتبط هستند. در مقابل، به گفته دکتر لورا کوبزانسکی- Laura Kobzansky-، استاد علوم اجتماعی و رفتاری در دپارتمان علوم اجتماعی و رفتاری هاروارد، در مقابل، احساسات منفی با نرخ بالاتر بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر مرتبط است.

گونه‌های خاصی از باکتری‌ها در زنانی که شادتر، امیدوارتر و مهارت‌های مدیریت هیجان بهتری داشتند، با فراوانی بیشتری وجود داشت.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان