برادران در این سن به خواهرشان نزدیک می شوند/ خواهران حواس تان باشد

روابط خواهر و برادر طولانی ترین رابطه زندگی خود را مهار کنید تا قوی ترین باشید.

برادران در این سن به خواهرشان نزدیک می شوند/ خواهران حواس تان باشد

روابط خواهر و برادر  بر سلامت و رفاه ما تا اواخر بزرگسالی تأثیر می گذارد و به برخی از طولانی ترین پیوندهای زندگی یک فرد تبدیل می شود.

تحقیقات نشان می‌دهد به‌ویژه زمانی که خواهر و برادر وارد اوایل بزرگسالی می‌شوند، دچار تغییرات مهمی در زندگی می‌شوند که می‌تواند پیوندهای خواهر و برادری را تقویت یا تضعیف کند.

در اینجا سه ​​مرحله از زندگی جوانی وجود دارد که روابط خواهر و برادر از طریق آنها تکامل می یابد.

ورود به دوران جوانی

تحقیقات نشان می‌دهد وقتی خواهر و برادر به اوایل جوانی منتقل می‌شوند، تمایل دارند زمان کمتری را با هم بگذرانند، حتی ممکن است نسبت به یکدیگر احساس تنش کنند.

وقتی یک خواهر یا برادر بزرگتر خانه را ترک می کند، یک خواهر یا برادر کوچکتر ممکن است با از دست دادن یک پیوند گرم و حمایتی دست و پنجه نرم کند یا اگر به معنای فرار از فضای درگیری باشد، راحت شود. یک خواهر یا برادر بزرگتر زمانی که استقلال خود را دنبال می کند می تواند به یک الگوی مثبت تبدیل شود.

در خانواده‌های بزرگ‌تر با چند خواهر و برادر و منابع کمتر، تحصیل یا پیشرفت شغلی می‌تواند زمانی بحث‌برانگیز شود که والدین منابع بیشتری را برای یک خواهر یا برادر نسبت به بقیه سرمایه‌گذاری کنند.

چنین رفتارهای متفاوتی، خواه عمدی یا غیر عمدی، می تواند باعث ایجاد تضاد و رنجش بین خواهر و برادر شود، به خصوص اگر این رفتار الگوی دوران کودکی آنها را تکرار کند یا یکی از آنها در حرفه خود موفق تر از دیگری باشد.

با این حال، یک مطالعه نشان داد علی‌رغم تعارض، تغییر در مجاورت و ارتباط کمتر دستیابی به نقاط عطف مشابه، خواهران و برادران ممکن است احساس برابری کنند، که می تواند زخم های دوران کودکی را تسکین دهد.

نقاط عطف

طبق یک مطالعه در سال 2023 ، هنگامی که خواهر و برادر خانواده خود را ایجاد می کنند، پویایی خانواده اصلی برای سازگاری با ارتباطات جدید تنظیم می شود. ادغام خانواده ها ممکن است به طور بالقوه این روابط را تیره و تار کند، به خصوص اگر خواهر و برادرها با هم هماهنگ نباشند.

محققان می گویند: دفعات تماس و درگیری زمانی که یک خواهر یا برادر زندگی با یک شریک زندگی را شروع می کند کاهش می یابد.

صمیمیت عاطفی بین خواهر و برادر زمانی که با یک شریک زندگی می‌کند یا با او ازدواج می‌کند یا پدر و مادر می‌شود، کاهش پیدا می‌کند. اما، با پایان یافتن روابط عاشقانه، روابط آنها با صمیمی تر می شود.

ارتباط در سال های طلایی

در حالی که خواهر و برادر می توانند منبع حمایت و محبت باشند، برای برخی این رابطه باعث ناراحتی است.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد تعارض خواهر و برادر و طرفداری والدین با تجربه افسردگی ، اضطراب ، خصومت و تنهایی مرتبط است . با این حال، محققان اضافه می‌کنند که بزرگسالان مسن‌تر تمایل دارند سطوح بالاتری از حمایت، نزدیکی و صمیمیت خواهر و برادر و سطوح پایین‌تری از تعارض، تنهایی یا طرفداری والدین را گزارش کنند، به ویژه پس از سن 70 سالگی. .

خواهران و برادران در مراحل بعدی زندگی نیز در غم و اندوه مرگ والدین متحد می شوند که آنها را از نظر عاطفی نزدیکتر می کند . یک رابطه حمایتی با یک خواهر یا برادر می تواند منجر به سطوح بالاتری از رضایت از زندگی شود . تشخیص ماهیت این روابط و اینکه آیا آنها باعث ارتقاء، پرورش و کمک به رشد شخصی می شوند، کلید مهار پتانسیل آنها برای تأثیر مثبت است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان