چه افرادی خواب جنسی می بینند؟

خط سلامت: خواب جنسی یک بیماری است و فرد در آن رفتار جنسی ندارد.

چه افرادی خواب جنسی می بینند؟

خواب جنسی شامل اعمال یا رفتارهای جسمی نمی شوند.

خواب جنسی یا سکسومنیا یک فعالیت، رفتار یا تجربه غیرطبیعی که هنگام خواب عمیق اتفاق می افتد. اما بسیاری از حقایق مربوط به سکسومنیا، مانند علت دقیق آن، انواع علائم و شیوع آن، درک نشده است.

خواب جنسی چه علائمی دارد؟

خواب جنسی یک وضعیت نسبتاً جدید است و اولین مورد رسمی آن در سال 1986 گزارش شده است. طبق یک مطالعه فقط 94 مورد رابطه جنسی در خواب در سراسر جهان ثبت شده است.

مطالعه طولانی مدت در این مورد بسیار دشوار است زیرا به طور تصادفی در طول شب اتفاق می افتد.

خواب جنسی باعث شود که یک فرد صمیمیت جنسی با دیگران را ناآگاهانه جستجو کند. خواب جنسی ممکن است همزمان با سایر فعالیت های پاراسومنیا مانند راه رفتن در خواب یا صحبت کردن نیز رخ دهد.

گاهی اوقات شریک زندگی، هم اتاقی یا والدین است که ابتدا علائم بیماری را متوجه می شود. شرکای جنسی همچنین ممکن است متوجه شوند که همسر آنها به طور غیرطبیعی میزان پرخاشگری جنسی را افزایش داده است.

جدا از علائم جسمی که در طول دوره ها رخ می دهد، جنسیت می تواند عواقب مضر عاطفی، روانی و اجتماعی داشته باشد.

علل خواب جنسی

به نظر می رسد خواب جنسی به دلیل اختلال بین چرخه های خواب عمیق ایجاد می شود. اگرچه علل رابطه جنسی خواب ناشناخته باقی مانده است، تحقیقات نشان می دهد این بیماری عوامل خطر مشخصی دارد، در درجه اول شرایط پزشکی، عادت های زندگی، مشاغل و داروهایی که با الگوهای خواب تداخل دارند.

همچنین کمبود خواب، خستگی مفرط، مصرف بیش از حد الکل، اضطراب، فشار، شرایط بد خواب (خیلی سبک ، پر سر و صدا یا محیط گرم) ، بهداشت نامناسب خواب یا برنامه غذایی بد، کار شیفتی، به ویژه مشاغل پر استرس ، مانند کارهای نظامی یا بیمارستان، مسافرت، تختخواب مشترک از علل دیگر است.

درمان خواب جنسی

 بهترین راه برای درمان خواب جنسی حفظ یک برنامه سالم، منظم، خواب و بیداری است. در بیشتر موارد گزارش شده ، علائم خواب جنسی کاهش یافته یا برطرف می شود، زیرا افراد خواب سازگارتر و با کیفیت بیشتری دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان