بیشترین ریسک ها چه زمانی اتفاق می افتد؟ / در کدام حوزه ریسک می کنید

خط سلامت: ریسک پذیری فکری هم با اعتماد به نفس خلاق و هم با رفتار خلاقانه ارتباط دارد. به عبارت دیگر کسانی که مایل به ریسک پذیری فکری بودند، باور داشتند توانایی خلاقیت دارند

بیشترین ریسک ها چه زمانی اتفاق می افتد؟ / در کدام حوزه ریسک می کنید

ریسک پذیری فکری و اعتماد به نفس خلاق برای ایجاد خلاقیت با هم کار می کنند.

به گزارش خط سلامت ریسک پذیری فکری بر میزان اعتماد به نفس خلاق بر پیش بینی رفتار خلاق تأثیر می گذارد. محققان آستانه حداقل ریسک پذیری فکری را شناسایی کردند و پس از آن اعتماد به نفس خلاق به فعالیت های خلاقانه و موفقیت بیشتر متصل شد. زیر این آستانه حتی اگر کسی اعتماد به نفس خلاق داشته باشد لزوماً منجر به رفتار خلاقانه نمی شود.

 ریسک پذیری چند نوع است؟

ریسک پذیری چند نوع است؟ محققان انواع مختلف ریسک پذیری را بررسی کردند. آنها دو تحقیق روی 500 نفر انجام دادند و پرسیدند افراد کدام یک از پنج نوع ریسک پذیری را انجام می دهند: اخلاقی، مالی، سلامتی و ایمنی، تفریحی و اجتماعی. نتایج نشان داد تنها نوع ریسک پذیری که به طور مداوم موفقیت خلاقانه را پیش بینی می کرد، ریسک پذیری اجتماعی بود. این نوع ریسک پذیری با خطر فکری همپوشانی دارد: هم خطرات فکری و هم اجتماعی فرد را در معرض احتمال شکست در چشم خود و دیگران و تمایل به تعامل و اشتراک ایده های جدید قرار می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان