ترس از سرما در چه افرادی هراس ایجاد می کند؟+ راهکار ها

خط سلامت: ترس از سرما گای به علت خواندن حوادث تلخ و مرور زندگی افرادی که دچار گیر کردن در سرما شده اند، ایجاد می شود.

ترس از سرما در چه افرادی هراس ایجاد می کند؟+ راهکار ها

ترس از سرمای شدید ترسی پیچیده است. بعضی از افراد ترس از سرما دارند. گروهی از هوای سرد می ترسند . عده ای از دست زدن به اشیای سرد می ترسند. برخی از افراد از سرما زدگی می ترسند. عده ای از انجماد می ترسند، اما باید دانست تعریف سرما در افراد با هم متفاوت است.

به گزارش خط سلامت توجه به این نکته مهم است که ترس از سرما باید شدید باشد و نباید آن را بایک تنفر ساده از اشیای سرد اشتباه گرفت .

 ترس از سرما چرا اتفاق می افتد؟

گاهی اوقات حوادث گذشته زندگی افراد، هنگامی که در بهمن گیر کرده اند یا دچار یخ زدگی شده اند می تواند افراد را دچار ترس از سرما کند . این تجربه های منفی گاهی اوقات برای فرد مستقیما اتفاق نیفتاده است، بلکه برای دوستان، آشنایان یا حتی خواندن حوادث تلخ می تواند افراد را مستعد تحریک پذیری به ترس از سرما کند . با این حال برخی از افراد سرما را با حساسیت بیشتری نسبت به دیگران درک و آن را ترسناک تعبیر می کنند .

درمان ترس از سرما

یکی از بخش های موثر برای غلبه بر ترس از سرما روش های خودیاری است . پوشیدن لباس گرم ، اجتناب از تردد در ساعت های غیر ضروری و خروج از منزل .

گرم نگه داشتن خانه تا حد زیادی منجر به کاهش ترس از سرما خواهد شد، اما در مواقع شدید تر که زندگی فرد را محدود می کند و فرد دیگر امکان رفتن به سفر، مدرسه ،انجام کار و شرایط عادی زندگی خود را ندارد و امکان فعالیت های اجتماعی در او نیست و در هر زمستان این اتفاق در حال روی دادن است. فرد باید به دنبال کمک حرفه ای و روانشناسی باشد .

متخصصان روانشناس می گویند در برابر ترس از سرما روش های درمانی به خوبی می تواند پاسخ دهنده باشد و فرد را از این ترس دور نگه دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است   .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان