عشق های رنگ باخته را تقویت کنید/ دانشمندان راهکار دادند

خط سلامت: رابطه جنسی ابزاری برای افزایش صمیمیت بین زن و شوهر هاست.

عشق های رنگ باخته را تقویت کنید/ دانشمندان راهکار دادند

رابطه جنسی به عنوان یکی از مهم ترین ابعاد زندگی مشترک، صمیمت بین زن و شوهر را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت برخی زن و شوهر ها سال ها پس از تشکیل زندگی مشترک دیگر میلی به برقراری رابطه بایکدیگر ندارند. پژوهش ها نشان داده است برخی دلایل به خوبی می تواند فقدان جاذبه جنسی بین زن و شوهر را توضیح دهد.

رابطه جنسی و جاذبه جنسی

رابطه جنسی با رضایت از زندگی مشترک رابطه مستقیم دارد. بسیاری از زن و شوهر ها در بیستمین یا بیست و پنجمین سالگرد زندگی متوجه می شوند برای شریک احساسی خود جذابیت ندارند. فقدان جذابیت منجر به بی میلی برای برقراری رابطه است که کاهش تعهد و افزایش احتمال خیانت را به دنبال دارد.

چرا جذابیت جنسی کم می شود؟

برخی از مهم ترین عواملی که منجر به کاهش جذابیت جنسی بین زن و شوهر ها می شود، عبارتند از:

انگ چاقی

بررسی های اخیر نشان داده است انگ افزایش وزن تأثیر منفی بر روابط عاشقانه دارد. بزرگ‌ترین انتقادها در مورد وزن و چاقی از طرف شریک احساسی و اعضای خانواده وارد می شود.

یک مطالعه نشان می‌دهد نزدیک به 50 درصد از شرکت‌کنندگان دارای اضافه وزن از اینکه بخاطر چاقی توسط همسر خود مسخره می شوند رنج می‌برند. چنین رفتارهایی به طور قابل توجهی عزت نفس و رضایت فرد از رابطه را کاهش می دهد.

تاثیر رسانه های اجتماعی 

دومین عامل کاهش جذابیت جنسی بین زن و شوهر ها، استفاده زیاد از اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام  است که الگوریتم های آن ها به گونه ای طراحی شده اند که با نشان دادن افراد زیبا و به ظاهر جذاب، فرد را درگیر خود می کند. در حالی که همیشه افراد زیبایی در تلویزیون، فیلم ها و سایر رسانه ها وجود داشته اند، صمیمیت ساختگی ایجاد شده توسط اینفلوئنسرها باعث مقایسه ناعادلانه زیبایی با شریک احساسی می شود.

پیشگیری از کاهش جذابیت جنسی

برخی روش هایی که از کاهش جذابیت جنسی بین زن و شوهر ها پیشگیری می کند عبارت است از:

توجه به شدت جاذبه جنسی

در حالی که صمیمیت جنسی را می توان از طریق مداخله در رابطه جنسی افزایش داد، پایه جذابیت جنسی نسبتاً پایدار است. به همین دلیل زن و شوهرها نباید بی تفاوتی جنسی را نادیده بگیرند. اگر جذابیت جنسی در ابتدا وجود نداشته باشد، هیچ تضمینی نیست که نشان دهد 20 سال آینده این جاذبه جنسی به وجود خواهد آمد.

سبک زندگی سالم

الگوگیری از افرادی که تناسب اندام و عادات سالم غذایی دارند و ورزش می کنند به اصلاح سبک زندگی فرد کمک کرده و جذابیت جنسی را افزایش می دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد الگوهای رفتاری در طول طول عمر نسبتا پایدار است. فردی که در جوانی ورزش نکرده است را نمی توان در میانسالی به انجام ورزش مداوم و تغییر اساسی رژیم غذایی وادار کرد.

در عوض می توان با تمرکز بر نقاط مثبت شریک زندگی و تشویق او به ایجاد تغییرات کوچک به حفظ جذابیت جنسی کمک کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.  

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان