این رایحه ها غم و استرس را از بین می برد

خط سلامت: رایحه درمانی یکی از راههایی است که می توان با آن استرس را کاهش داد.

این رایحه ها غم و استرس را از بین می برد

رایحه درمانی یا  آروماتراپی یکی از راه های کاهش استرس است. به گزارش خط سلامت برخی پزشکان آروماتراپی را برای بهبود استرس پیشنهاد می کنند.

اگر افراد به بهبود مشکلات سلامتی از اضطراب گرفته تا کم خوابی نیاز دارند، آروماتراپی را امتخان کنند. در این نوع درمان، از عصاره گیاهانی به نام اسانس استفاده می‌ شود که آن‌ها را از طریق بینی نفس می‌ کشند یا روی پوست می‌گذارند. برخی از افراد هنگام ماساژ یا حمام روغن ها را روی پوست خود می ریزند.

آروماتراپی و روغن های مفید

روغن‌های ضروری از گل، گیاهان و بخش‌های درخت مانند پوست، ریشه، پوست و گلبرگ ساخته می‌شوند. همه محصولات ساخته شده با اسانس گیاهی اسانس نیستند. اسانس های واقعی با مواد شیمیایی یا عطرهای دیگر ترکیب نمی شوند. آنها با استفاده از فرآیند خاصی ساخته می شوند که شیمی گیاه را تغییر نمی دهد. لیمو، بابونه، اسطوخودوس، چوب سدر و ترنج تعدادی از اسانس هایی هستند که به طور منظم در رایحه درمانی استفاده می شوند.

نوع کارکرد آروماتراپی

متخصصان فکر می کنند رایحه درمانی مناطقی را در بینی به نام گیرنده های بویایی فعال می کند که پیام ها را از طریق سیستم عصبی به مغز ارسال می کند.

روغن ها نواحی خاصی از مغز را فعال می کنند، مانند سیستم لیمبیک که در احساسات نقش دارد. آنها می هیپوتالاموس تأثیر می گذارند، که با ایجاد مواد شیمیایی مغز مانند سروتونین به روغن پاسخ می دهد. برخی از متخصصان فکر می کنند زمانی که روغن های ضروری را روی پوست قرار می دهند، باعث واکنش در پوست و سایر قسمت های بدن مانند مفاصل می شوند.

موارد استفاده آروماتراپی

کاهش استرس، اضطراب و افسردگی

تقویت احساس آرامش

بهبود خواب

به بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به مشکلات سلامتی طولانی مدت مانند زوال عقل کمک می کند.

تسکین انواع خاصی از درد، از جمله درد ناشی از سنگ کلیه و آرتروز زانو

مبارزه با باکتری ها

برخی از عوارض جانبی درمان سرطان مانند حالت تهوع و درد را کاهش می دهد

ایمنی آروماتراپی

رایحه درمانی به طور کلی بی خطر است. هر چند روغن های ضروری عوارض جانبی ایجاد می کنند. برخی از آنها چشم، پوست یا غشاهای مخاطی بینی را تحریک می کنند. آنها واکنش های آلرژیک خفیف ایجاد می کنند.

اگر در رایحه درمانی تازه کار هستند، با یک متخصص آروماتراپی یا پزشک کار کنند. روغن‌های ضروری توسط FDA تنظیم نمی‌شوند، به این معنی که برخلاف داروها ، آژانس بررسی نمی‌کند که آیا آنها بی‌خطر هستند یا آن‌طور که باید عمل می‌کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان