این مکمل مشکلات بیش فعالی را کاهش می دهد

خط سلامت: اختلال بیش فعالی یکی از بیماری های روانی است که غلب در سنین مدرسه تشخیص داده می شود. این کودکان در توجه و تمرکز مشکل دارند و انرژی زیادی دارند و نمی توانند در یک جا بنشینند. اختلال بیش فعالی درمان قطعی ندارد.

این مکمل مشکلات بیش فعالی را کاهش می دهد

اختلال بیش فعالی راه هایی برای کنترل دارد تا فرد به زندگی روزمره خود بدون مشکل ادامه دهد.

به گزارش خط سلامت درمان به کودک دارای بیش فعالی ADHD در مدرسه، موقعیت‌های اجتماعی و خانه کمک می کند. برنامه ریزی صحیح به هر سه مولفه اصلی بیش فعالی کمک می کند: بی توجهی، تکانشگری و کنترل بیش فعالی. هدف از درمان کمک به فرد برای پیروی از قوانین، تمرکز و داشتن روابط خوب با والدین، معلمان و همسالان است.

این گزینه‌ های درمانی از نظر ایمنی مورد ارزیابی قرار گرفته‌ اند، اما هیچ دو کودکی شبیه هم نیستند و آنچه برای برخی از افراد مؤثر است برای دیگران به خوبی جواب نمی دهد.

داروهای بیش فعالی

داروهای اصلی مورد استفاده برای درمان بیش فعالی محرک ها و غیر محرک ها هستند. گاهی از داروهای ضد افسردگی استفاده می شود.

محرک ها، رایج ترین درمان در کودکان و نوجوانان هستند. این نوع دارویی است که پزشک ابتدا آن را امتحان می کند. محرک ها برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند و به خوبی آزمایش شده اند. آنها به مغز کمک می کنند تا تکانه ها و رفتار و توجه را کنترل کند.

کودکانی که شرایط پزشکی خاصی دارند نباید از محرک ها استفاده کنند. قبل از تجویز هر دارویی، پزشک از سابقه پزشکی افراد مطمئن می شوند.

اگر اولین دارویی که پزشک تجویز می‌ کند کمک کننده نباشد، دوز دارو را افزایش می دهند، داروی دیگری را پیشنهاد می کنند.

غیر محرک ها به خوبی آزمایش نشده اند. آنها به روش های متفاوتی نسبت به محرک ها عمل می کنند، اما به تمرکز و کنترل تکانه کمک می کنند. برای برخی از افراد، آنها گزینه بهتری نسبت به محرک ها هستند، اما اغلب همراه با محرک ها استفاده می شوند.

داروهای ضد افسردگی برای درمان بیش فعالی تایید نشده اند، اما به درمان بی توجهی، تکانشگری و بیش فعالی کمک می کنند. آنها گزینه ای برای کودکانی هستند که به تنهایی با یک محرک خوب عمل نکرده اند. به نظر می رسد مصرف یک داروی ضد افسردگی همراه با یک محرک برای کودکانی که دارای بیش فعالی همراه با اختلالات خلقی مانند افسردگی یا اضطراب هستند، خوب عمل می کند.

انواع مختلفی از داروهای ضد افسردگی وجود دارد.

داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای بر مواد شیمیایی در مغز تأثیر می گذارد.

اثرات جانبی داروهای بیش فعالی

همه این داروها عوارض جانبی ایجاد می کنند. معمولاً زمانی اتفاق می‌ افتند که کودک برای اولین بار مصرف آنها را شروع می‌ کند. آنها اغلب خفیف هستند و زود از بین می روند.

اگر در زمانی که افراد دارو مصرف می کند نگران عوارض جانبی شدند، با پزشک تماس بگیرند. بدون صحبت با آنها در درمان تغییراتی ایجاد نکنند.

عدم مصرف داروهای بیش فعالی برای دیگران

داروها همیشه برای کودکان مبتلا به بیش فعالی موثر نیستند. در واقع، به نظر می رسد آنها در 20٪ تا 30٪ موارد اصلاً کار نمی کنند. در برخی دیگر، بهبود جزئی است یا عوارض جانبی بسیار جدی است. تیم مراقبت های بهداشتی به افراد کمک می کند ترکیبی از دارو درمانی و رفتار درمانی که برای کودک فرد بهترین کار را انجام می دهد، تهیه کنند.

برای اینکه بدانند چه چیزی موثر است، ابتدا با پزشک در مورد اهداف درمان صحبت کنند. ایده دیگر این است که زمان و شدت علائم کودک را در گزارش علائم بیش فعالی نظارت و پیگیری کنند.

رفتار درمانی برای بیش فعالی

این نوع درمان از تقویت مثبت برای رفتار خوب و از تقویت منفی برای رفتارهای ناخواسته استفاده می کند. یک روانشناس، مددکار اجتماعی یا خانواده درمانگر - با والدین و معلمان کودک همکاری می کند تا برنامه ای برای بهبود رفتارهای او تنظیم کند.

رفتار درمانی اغلب همراه با داروهای بیش فعالی استفاده می شود.

سایر درمان های بیش فعالی

FDA دو درمان مبتنی بر فناوری به عنوان درمان غیردارویی برای کودکان دارد.

اولی دستگاهی به نام Monarch eTNS System است و برای کودکان 7 تا 12 سال تایید شده است. اندازه آن تقریباً به اندازه یک تلفن همراه است و با تحریک ملایم به الکترودهای متصل به پیشانی کار می کند. این پالس های الکتریکی خفیف با بخشی از مغز که تصور می شود مسئول ADHD است، تعامل دارند.

دستگاه درمانی دیجیتال مبتنی بر بازی به نام EndeavorRx برای بیماری بیش فعالی کودکان در سنین 8 تا 12 سال تأیید شده است. این دستگاه با استفاده از یک رویکرد مبتنی بر بازی های ویدئویی، از محرک های حسی و چالش های مهارت حرکتی برای هدف قرار دادن مناطق مغز و کمک به بهبود تمرکز و عملکرد شناختی استفاده می کند.

علاوه بر این، برخی مطالعات نشان داده اند مکمل های امگا 3 به برخی از کودکان مبتلا به بیش فعالی کمک می کند.

برخی از کودکان مبتلا به بیش فعالی از تغییراتی در رژیم غذایی خود بهره مند می شوند، مانند مصرف بدون گلوتن یا اجتناب از برخی رنگ ها و مواد افزودنی غذایی. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان