انجام بازی های ویدیویی با بیش فعالی چه رابطه ای دارد؟

خط سلامت: اختلال بیش فعالی در برخی کودکان قبل از سن مدرسه و در برخی بعد از ورود به مدرسه تشخیص داده می شود.

انجام بازی های ویدیویی با بیش فعالی چه رابطه ای دارد؟

 برخی افراد تا بزرگسالی درگیر این اختلال هستند. اختلال بیش فعالی انواعی دارد که تمرکز را سخت می کند یا فرد انرژی بیش از حد دارد. 

به گزارش خط سلامت برخی عوامل در ابتلا به اختلال بیش فعالی موثر هستند. برخی عوامل برخلاف تصور تاثیری در ابتلا به اختلال بیش فعالی ندارند.

ارتباط خانواده

اگر والدینی مبتلا به بیش فعالی باشند، کودک بیش از 50 درصد شانس ابتلا به آن را دارد. اگر یک خواهر یا برادر بزرگتر به آن مبتلا باشد، یک کودک بیش از 30٪ شانس دارد.

مشکلات بارداری

کودکانی که با وزن کم در هنگام تولد متولد می شوند، نارس به دنیا می آیند یا مادرانشان بارداری سختی داشته اند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیش فعالی هستند. همین امر در مورد کودکان مبتلا به آسیب سر به لوب پیشانی مغز ، ناحیه ای که تکانه ها و احساسات را کنترل می کند، صادق است.

مطالعات نشان می دهد زنان بارداری که سیگار می کشند یا الکل می نوشند در معرض خطر بیشتری برای داشتن فرزند مبتلا به بیش فعالی هستند. قرار گرفتن در معرض سرب، PCB ها یا آفت کش ها نقش دارد.

محققان بر این باورند برخی از سموم در رشد مغز اختلال ایجاد می کنند. آنها می گویند این منجر به بیش فعالی، رفتار تکانشی و مشکل در توجه می شود.

عوامل بی تاثیر در بیش فعالی

اگرچه این مورد بحث شده است، اما تحقیقات نشان نمی دهد بیش فعالی ناشی از خوردن بیش از حد قند یا تماشای زیاد تلویزیون باشد.

عوامل دیگری که تا حد زیادی به عنوان علل اصلی بیش فعالی رد شده اند عبارتند از:

در سبک های فرزندپروری تکنیک هایی وجود دارد که والدین از آنها استفاده می کنند که به حمایت از کودک مبتلا به بیش فعالی کمک می کند.  

رژیم غذایی سالم برای مغز مفید است، اما هیچ غذا یا الگوی غذایی خاصی نشان داده نشده است که باعث بیش فعالی شود.

انجام بازی های ویدیویی

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد بازی های ویدیویی باعث بدتر شدن بیش فعالی می شود. در همان زمان، برخی از کودکان مبتلا به بیش فعالی به سمت بازی های سریع روی صفحه کشیده می شوند. کودکان مبتلا به بیش فعالی در حین انجام بازی های ویدئویی "فوکوس بیش از حد" دارند، که منجر به صرف زمان زیادی برای بازی های ویدیویی می شود. بنابراین، اگرچه بازی‌ ها به خودی خود باعث بیش فعالی نمی‌ شوند، اما لازم است والدین آن را محدود کنند، مخصوصاً در کودکان مبتلا به بیش فعالی.

مطالعات نشان می دهد مواد شیمیایی مغز، به نام انتقال دهنده های عصبی، در کودکان و بزرگسالان مبتلا به بیش فعالی یکسان عمل نمی کنند. تفاوت هایی در نحوه عملکرد مسیرهای عصبی وجود دارد.

بخش‌ های خاصی از مغز در کودکان مبتلا به بیش فعالی کمتر از افراد بدون این اختلال کوچک‌ تر است.

ماده شیمیایی مغز دوپامین در بیش فعالی نقش دارد. این ماده سیگنال ها را بین اعصاب مغز حمل می کند و با حرکت، خواب، خلق و خو، توجه و یادگیری مرتبط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان