افزودنی های قرمز را حذف کنید+ هشدار جدی است

خط سلامت: رنگ قرمز یکی از رنگ های پر کاربرد است که در همه جا طرفدارانی را به خود اختصاص داده است.

افزودنی های قرمز را حذف کنید+ هشدار جدی است

 رنگ قرمز طی تحقیقاتی موجب بروز بیماری هایی می شود که لزوم عدم استفاده از آن را ایجاد می کند.

به گزارش خط سلامت بعضی رنگ ها تاثیرات منفی بر روی روان می گذارد و مشکلات جسمی به وجود می آورد. 

تاثیرات رنگ قرمز

 رنگ قرمز  در بسیاری از محصولات از جمله تزئینات کیک و کلوچه یافت می شود. رنگ های خوراکی مصنوعی مانند این با مشکلات رفتاری در کودکان مرتبط است.

فشار جدیدی بر سازمان غذا و دارو وارد شده است تا در مورد رنگ‌های خوراکی مصنوعی، قرمز اقدام کند.

کالیفرنیا اولین ایالتی است که چهار افزودنی غذایی از جمله رنگ قرمز  را ممنوع کرد و طرفداران بهداشت عمومی در حال تلاش برای حذف این رنگ از عرضه مواد غذایی در سراسر کشور هستند.

در سال 1990، FDA استفاده از رنگ قرمز  را در لوازم آرایشی و داروهای خارجی، مانند پمادها یا لوسیون های دارویی، بر اساس مطالعه ای که باعث سرطان در موش ها می شود، متوقف کرد. اما FDA به اجازه استفاده از رنگ در غذاها ادامه داد و در عرضه مواد غذایی ایالات متحده در همه جا حاضر شد. از آن زمان، مطالعات متعدد مصرف رنگ های مصنوعی را با مسائل رفتاری در کودکان، از جمله بیش فعالی، مرتبط دانسته اند.

رنگ قرمز خوراکی

در حال حاضر 33 سال است که متخصصان منتظرند سازمان غذا و داروی آمریکا اقدامی انجام دهد که رنگ قرمز را از بازار حذف کند و در نتیجه بهتر از مصرف‌کنندگان محافظت کند.

رنگ‌های خوراکی مصنوعی، از جمله قرمز ، رنگ‌های درخشان و براقی به غذاها می‌ دهند و آن‌ها را برای چشم جذاب‌تر می‌ کنند.

کالیفرنیا اولین ایالتی است که 4 افزودنی غذایی مرتبط با بیماری را ممنوع می کند.

کریستوفر گیندلسپرگر، از انجمن ملی شیرینی‌ پزان، یک گروه تجاری که شامل شرکت‌ هایی است که آب نبات تولید می‌کنند، می‌گوید: «رنگ‌ های زنده برای صنعت ما مهم هستند. رنگ قرمز در بسیاری از غذاها و نوشیدنی های دیگر مانند نوشابه های با رنگ روشن، آب میوه ها، ماست ها، میان وعده ها و دسرهای یخ زده یافت می شود.

تاثیر رنگ قرمز بر رفتار

هنگامی که آژانس حفاظت از محیط زیست کالیفرنیا مجموعه شواهد مربوط به رنگ های مصنوعی را بررسی کرد، آنها شواهدی را یافتند که رنگ های مصرف شده در غذا می تواند بر رفتار کودکان تأثیر منفی بگذارد. از حدود 25 مطالعه، بیش از نیمی از آنها ارتباط مثبتی بین مصرف رنگ‌های خوراکی مصنوعی و پیامدهای رفتاری شناسایی کردند.

آنها داده های نظرسنجی رژیم غذایی را بررسی کردند و دریافتند رنگ های مصنوعی در جوامع کم درآمد بیشتر مصرف می شود.پرفسور آسا بردمن- Asa Bradman-، دانشمند بهداشت عمومی در دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: مصرف رنگ‌های غذایی مصنوعی در کودکان می‌تواند به افزایش علائمی مانند بی‌توجهی، بیش‌فعالی در برخی از کودکان منجر شود.رنگ‌های غذایی مصنوعی  بر حافظه و یادگیری تأثیر می گذارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان