تنها افرادی که باید از آنها دوری کنید

خط سلامت: حسادت، یک احساس منفی است که معمولا به دنبال احساس حقارت و ضعف نسبت به یک فرد دیگر برانگیخته می شود.

تنها افرادی که باید از آنها دوری کنید

حسادت احساسی منفی و آزاردهنده است که به دنبال مقایسه خود با دیگران برانگیخته می شود. 

به گزارش خط سلامت پیامدهای منفی ناشی از احساس حسادت، به طور ویژه ای خود فرد حسود را هدف قرار می دهد؛ چراکه یک فرد حسود معمولا برنامه منظم و از پیش تعیین شده برای زندگی خود ندارد، بلکه صرفا برای تحت تاثیر قرار دادن منبع حسادت دست با کارهای عجولانه می زند.

حسادت و احساسات منفی ناشی از آن

حسادت معمولا منجر به احساس خشم نسبت به فردی که حسادت را برمی انگیزد، می شود.

درطوفان های حسادت، فرد حسود احساس بی کفایتی و مورد محبت واقع نشدن و لایق عشق و احترام نبودن را تجربه می کند. همین احساسات منفی باعث تغییر رفتار در یک فرد حسود می شود.

علت حسادت

یکی از عوامل اصلی ایجاد کننده حسادت و سایر احساسات منفی ناشی از آن، مقایسه کردن خود با دیگران است. یک فرد حسود معمولا کاستی های زندگی خود را با ویترین زیبای زندگی افرادی که هیچ اطلاعی از کمبود های آن ها ندارد، مقایسه می کند و احساس بی ارزشی می کند.

غلبه بر حسادت

چند راه برای غلبه بر حسادت عبارت است از:

آگاهی از مضرات حسادت

یک راه برای غلبه بر حسادت، آگاهی از مضرات حسادت است. این جمله را در ذهن خود حک کنید: " حسادت بیشترین آسیب را به فرد حسود وارد می کند."

واقع بین بودن

راه دیگر برای غلبه بر حسادت، نگاه واقع بینانه نسبت به زندگی دیگران است. استفاده از موفقیت های دیگران، هر چقدر هم که بزرگ باشد، به عنوان دستاویزی برای القای حس شرم و بازنده بودن به خود، منجر به برانگیختن حسادت می شود.

فردی که اغلب با احساس حسادت دست و پنجه نرم می کند، لازم است در سازمان روانی خود، جایگاه دیگران را تغییر دهد؛ آن ها را از مقابل خود بردارد و در کنار خود قرار دهد. دنیا و زندگی میدان مسابقه و جنگ نیست. این راهکارهای ساده، با گذشت زمان، طوفان های حسادت را کاهش می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان