شادی با قانون 5 به 1 در دست شماست+ این فرمول جدید است

خط سلامت:شادی در زندگی مشترک پس از ازدواج، نیازمند تلاش هر دو همسر است.

شادی با قانون 5 به 1 در دست شماست+ این فرمول جدید است

شادی در زندگی مشترک، به مرور زمان به علت چالش هایی که زن و شوهر با آن روبرو می شود کاهش پیدا می کند که رفع آن مستلزم همکاری و تلاش هر دو طرف رابطه است.

به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است پس از تشکیل زندگی مشترک زن و شهرهایی که از هر فرصتی برای شادی و تجربه احساسات مثبت استفاده می کنند؛ صمیمیت و خوشبختی بیشتری را تجربه می کنند.

زندگی مشترک و حفظ صمیمیت

شادی زندگی مشترک، به تعهد و تلاش هر دو همسر نیاز دارد. یک راه ساده برای تداوم احساس خوشبختی در کنار همسر، این است که زن و شوهر از کوچکترین فرصت ها برای شاد بودن استفاده کنند. گرفتن جشن های کوچک، بهانه خوبی برای قدردانی از یکدیگر و افزایش صمیمیت در رابطه زوجی است.

قانون 5 به 1 

پژوهش ها نشان داده است یکی از ویژگی هایی که احتمال صمیمیت پس از تشکیل زندگی مشترک را افزایش می دهد، این است که تجارب مثبت 5 برابر تجارب منفی باشد. بدیهی است که نمی توان تک تک رویدادهای زندگی را از حیث هیجان  دسته بندی کرد؛ ولی آن چه روشن است این است که هرچه تجربه لحظات شاد در زندگی مشترک بیشتر باشد، احتمال جدایی کاهش می یابد.

حفظ ارتباط با خانواده و دوستان

یک راه ساده برای تجربه شادی و صمیمیت زوجی، پس از تشکیل زندگی مشترک، حفظ رابطه با اعضای خانواده و دوستان است. خوشحال ترین زن و شوهر ها، کسانی هستند که با دوستان و آشنایان خود ارتباط صمیمی دارند.

افزایش روابط جنسی 

یک راه دیگر برای تجربه شادی و صمیمیت زوجی، پس از تشکیل زندگی مشترک، تلاش برای حفظ کیفیت رابطه جنسی است.

پژوهش ها نشان داده است اگرچه صمیمیت با برقراری رابطه جنسی مترادف نیست ولی نقش مهمی در بهبود روابط ایفا می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان