این احترام چراغ رابطه را روشن نگه می دارد+ راهکار

خط سلامت: احترام به خانواده همسر، یکی از مهم ترین عواملی است که منجر به صمیمیت زن و شوهر می شود.

این احترام چراغ رابطه را روشن نگه می دارد+ راهکار

احترام به خانواده همسر و تلاش برای برقراری رابطه صمیمی با آن ها، بسیاری از مسائل بین زن و شوهر، خصوصا آن هایی که به تازگی ازدواج کرده اند را حل می کند.

چرا احترام به خانواده همسر مهم است؟

به گزارش خط سلامت احترام به خانواده همسر، در درجه اول میزان احترامی که برای همسر خود قائل هستید را نشان می دهد؛ بنابراین نقش مهمی در پایداری زندگی مشترک ایفا می کند.

احترام به خانواده همسر با کارهای ساده

برخی مواقع احترام به خانواده همسر، در قالب رفتارهای خاصی تجلی پیدا می کند. در ادامه برخی رفتارهایی که نشان دهنده احترام به خانواده همسر است را معرفی می کنیم:

 رفت و آمد با احترام 

 رفت و آمد با خانواده همسر و برنامه ریزی برای وقت گذرانی با آن ها،  نشان دهنده احترام به خانواده همسر است. به عنوان مثال یک بار در هفته، سر زدن به خانواده همسر، نشان دهنده احترام به آن هاست.

رازداری در زندگی مشترک

برخی از زن و شوهرها ، خصوصا در اوایل زندگی مشترک، به محض بروز یک مشکل کوچک به پدر و مادر همسر خود و یا هرکس دیگری از آشنایان اطلاع می دهند. افشا نکردن مشکلات خصوصی زندگی مشترک، درحقیقت احترام گذاشتن  به خانواده همسر و البته شریک زندگی را نشان می دهد.

آنچه که بین زن و شوهر رخ می دهد، گذراست و آنها با پشت سر گذاشتن این مرحله از مشکل بوجود آمده عبور می کنند، اما والدین همسر هیچ گاه این تناقض ها برای شان حل نخواهد شد و همیشه در گوشه ذهن شان اینطور نقش خواهد بست که فرزند ما زندگی خوبی ندارد.

 آزادی عمل دادن به همسر 

یکی از راه هایی که احترام به خانواده همسر را نشان می دهد این است که فرد به همسر خود در رفتار با والدینش آزادی عمل بدهد.

 علاوه بر تعهدی که زن و شوهر در برابر یکدیگر دارند، با رفتن به زیر یک سقف نیز باید بپذیرند که هر کدام شان در برابر خانواده و پدر و مادرش هم تعهدی دارد. لازم است هریک از زن و شوهرها اجازه دهند همسرشان آزادانه آنچه را دوست دارد برای والدین اش انجام دهد.

مقایسه نکردن

مقایسه کردن، یکی از اصلی ترین عواملی است که صمیمت و شیرینی یک رابطه را از بین می برد.

یکی از رفتارهایی که به خوبی نشان دهنده احترام به خانواده همسر است، این است که زن و شوهر سعی کنند، پدر و مادر همسر خود را با پدر و مادر خود مقایسه نکنند و پیش آن ها از پدر و مادر خود تعریف نکنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان