انتخاب نام با این عامل روانی رابطه دارد / وقتی بچه دار شدید این نکته را از یاد نبرید

خط سلامت: انتخاب نام یکی از دل مشغولی های شیرین دوران بارداری برای والدین است؛ با این حال هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که نشان دهد نام کودک به طور قابل توجهی بر شخصیت او تأثیر می گذارد؛ اما نام کودک در برداشتی که او از خودش دارد تاثیر می گذارد.

انتخاب نام با این عامل روانی رابطه دارد / وقتی بچه دار شدید این نکته را از یاد نبرید

به گزارش خط سلامت گروهی از روانشناسان بالینی بر این باورند، انتخاب نام فرزند ، بر نحوه ابراز وجود یا درک او از خود تأثیر می گذارد.

انتخاب نام فرزند با شخصیت رابطه دارد

در رابطه با تاثیر انتخاب نام فرزند بر شخصیت برخی از مطالعات نشان داده‌اند کودکانی که اسم‌شان را دوست دارند انعطاف پذیری بیشتری دارند؛ به عبارت دیگر آن ها نسبت به کسانی که نام خود را دوست ندارند، اعتماد به‌نفس‌ بیشتری دارند و قاطعانه تر رفتار می کنند. 

انتخاب نام و تاثیر آن بر سلامت روان

در رابطه با انتخاب نام ، برخی تحقیقات نشان می دهد افرادی که نام کامل خود را دوست دارند، افسردگی و اضطراب کمتری را تجربه می کنند. افرادی که نام کامل خود را دوست دارند، تمایل دارند خود را با ویژگی های مطلوب معرفی کنند؛ به عبارت دیگر آنها به طور ناخودآگاه خود را مثبت درک می کنند. در نتیجه این برداشت مثبت از خود، آنها انعطاف پذیرتر هستند و کمتر حالت خشک و تدافعی دارند که بهزیستی آنها را به دنبال دارد.

برای انتخاب نام، وسواس نداشته‌ باشید

در مورد انتخاب نام فرزند ، بیش از حد حساس نباشید چرا که عوامل مختلفی در تعیین شخصیت کودک نقش دارد، این عوامل با هم ترکیب می‌شوند تا شخصیت یک فرد را شکل دهند، بنابراین قبل از اینکه مسئولیت انتخاب نام را بیش از حد احساس کنید، به یاد داشته باشید  شخصیت فرزند تحت تأثیر بسیاری از چیزهای دیگر نیز قرار خواهد گرفت. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان