صبحانه بر مغز 5 فایده دارد

خط سلامت: صبحانه به عنوان اولین گزینه ای است که افراد روز را با آن آغاز می کنند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حفظ سلامت روان، نقش تغذیه است.

صبحانه بر مغز  5 فایده دارد

صبحانه و توجه به آن در واقع یکی از راههای رسیدن و دستیابی به سلامت روانی است.

به گزارش خط سلامت بهترین راه برای آماده کردن خود برای یک روز موفق، هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی، با یک عادت سالم شروع می‌شود: صبحانه ثابت.

در حالی که بر کسی پوشیده نیست که اولین چیزی که در صبح مصرف می کنید می تواند به شدت بر خلق و خو و سطح بهره وری در طول روز تأثیر بگذارد، مطالعات اخیر نشان می دهد آنچه برای صبحانه می خورید حتی می تواند در دراز مدت بر سلامت روان تأثیر بگذارد.

در اینجا 5 دلیل برای اینکه چرا باید هر روز صبحانه بخورید تا شاد داشته باشید آورده شده است.

صبحانه و بهبود تمرکز

انتخاب غذاهای مناسب هنگام بیدار شدن از خواب می تواند تمرکز و حافظه را بهبود بخشد. یافته ها نشان می دهد غذاهایی که افراد اول صبح می خورند می تواند حافظه کوتاه مدت را بهبود بخشد و انرژی لازم برای تمرکز در طول روز را در اختیار بدن قرار دهد، اما مرز باریکی بین سوخت‌رسانی به مغز با تغذیه مناسب و خوردن صبحانه  وجود دارد که به جای هوشیاری، احساس تنبلی ایجاد نشود . اگر روز سختی در پیش دارید که باید تمرکز داشته باشید، خوردن صبحانه سالم یکی از بهترین راه‌ها است.

صبحانه و خلق و خوی متعادل

تحقیقات نشان می‌دهد صبحانه سالم همچنین می‌تواند به خلق بهتر، مثبت‌تر و یکنواخت‌تر منجر شود. از دست دادن وعده های غذایی، به ویژه صبحانه باعث کاهش قند خون می شود که تحریک پذیری، خستگی و گیجی را به دنبال می آورد. حتی می تواند باعث شود مغز کورتیزول اضافی تولید کند و باعث شود احساس استرس و اضطراب کنید. با شروع روز خود با یک نکته مثبت و شاد، احساس می کنید آماده غلبه بر هر کسی و هر مانعی که بر سر راهتان قرار می گیرد، هستید.

صبحانه و افزایش متابولیسم

خوردن صبحانه متابولیسم را جهشی می کند و در واقع کمک می کند کالری بیشتری در طول روز بسوزانید. وقتی صبحانه می خورید به بدن می گویید کالری زیادی برای روز نیاز است. وقتی صبحانه را حذف می‌کنید، پیامی که بدن دریافت می‌کند این است که به جای سوزاندن کالری دریافتی، باید صرفه‌جویی کند.

کریستی سی تانگنی- Christy C. Tangney- ، دکترای متخصص تغذیه در مرکز پزشکی دانشگاه راش ، می‌گوید: مطالعات نشان داده‌اند اگرچه افرادی که صبحانه را حذف می‌کنند کالری کمتری در طول روز می‌خورند، اما شاخص توده بدنی یا BMI بالاتری دارند . یک صبحانه سالم نه تنها انرژی مغز را تامین می کند، بلکه به شروع متابولیسم کمک می کند، سطح گرسنگی را کاهش می دهد و همچنین می تواند کمک کند انتخاب های غذایی هوشمندانه تری در طول روز داشته باشید.

صبحانه و کاهش استرس

صبح می تواند زمان بسیار پر استرسی باشد. روزهای شلوغ می تواند منجر به افزایش هورمون های استرس در جریان خون شود که رفتار را در طول روز به طور جدی تحت تاثیر قرار می دهد. با خوردن یک صبحانه مملو از کربوهیدرات‌های پیچیده، چربی‌های سالم و پروتئین آماده بهترین نسخه از خود برای روز می شوید.

صبحانه و رشد مغز

آنچه در طول روز مصرف می‌کنیم، نقش مهمی در نحوه عملکرد، رشد و عملکرد مغز دارد. به همین دلیل در خوردن کیک آماده و کارخانه ای برای صبحانه تجدید نظر کنید.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

 تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان