این یافته می گوید داروهای خواب آور را با احتیاط بخورید

خط سلامت: داروهای خواب آور خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد

این یافته می گوید داروهای خواب آور را با احتیاط بخورید

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان می دهد داروهای خواب آور خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد، اما نوع و مقدار دارو ممکن است عواملی در توضیح علت ایجاد خطر بیشتر باشد.

پژوهش ها نشان می‌دهد سیاه‌پوستان نسبت به سفیدپوستان با احتمال بیشتری به آلزایمر مبتلا می شوند،عوامل خطر و تظاهرات بیماری آلزایمر در آنان متفاوت است.

در این مطالعه، تقریباً 3000 سالمند بدون آلزایمر ، که خارج از خانه های سالمندان زندگی می کردند، در مطالعه سلامت، پیری و ترکیب بدن ثبت نام کردند و به طور متوسط ​​9 سال پیگیری شدند.میانگین سنی آنها 74 سال بود. 42 درصد سیاه پوست و 58 درصد سفیدپوست بودند.

در طول مطالعه، 20 درصد به زوال عقل مبتلا شدند. شرکت‌کنندگان سفیدپوستی که اغلب یا تقریباً همیشه داروهای خواب مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که «هرگز» یا «به‌ندرت» از آن‌ها استفاده نمی‌کردند، 79 درصد بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر بودند. در میان شرکت‌کنندگان سیاه‌پوست - که مصرف داروهای خواب‌آور به‌طور قابل‌توجهی کمتر بود - مصرف‌کنندگان مکرر احتمال ابتلا به آلزایمر را نسبت به افرادی که از مصرف این داروها خودداری می‌کردند یا به ندرت استفاده می‌کردند، داشتند.

آلزایمر و درآمد بالاتر

سیاهپوستان با درآمد بالاتر ممکن است کمتر به آلزایمر و زوال عقل مبتلا شوند.

يو لنگ ازمؤسسه علوم اعصاب ويل، گفت: تفاوت ها ممكن است به موقعيت اجتماعي-اقتصادي مربوط شود. شرکت کنندگان سیاه پوستی که به داروهای خواب دسترسی دارند ممکن است گروهی منتخب با وضعیت اجتماعی-اقتصادی بالا و بنابراین ذخیره شناختی بیشتر باشند که آنها را کمتر مستعد ابتلا به آلزایمر می کند.

همچنین ممکن است برخی از داروهای خواب با خطر بالاتر آلزایمر نسبت به سایرداروها مرتبط باشد.

محققان دریافتند سفیدپوستان تقریبا دو برابر بیشتر از داروهای خواب آور استفاده می کنند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان