20 دقیقه وقت بگذارید تا خواب خوب داشته باشید

خط سلامت: ورزش خلق و خو را بهبود می بخشد، انرژی بیشتری به شما می دهد، به کاهش وزن کمک می کند و موجب می شود تا خواب خوب داشته باشید و می تواند یک درمان طبیعی عالی برای خواب باشد.

20 دقیقه وقت بگذارید تا خواب خوب داشته باشید

رابطه خواب خوب و ورزش

به گزارش خط سلامت داشتن فعالیت بدنی و ورزش برای خواب خوب ضروری است. شواهد نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، بهتر از همتایان خود چرت می‌زنند، به‌ویژه وقتی صحبت از بی‌خوابی مزمن باشد.

یک مطالعه نشان داد افرادی که پنج روز در هفته 60 دقیقه ورزش می کنند نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند، خواب خوب تری دارند. برای بهره‌مندی از مزایای آن، نیازی به تعریق طولانی مدت نیست.

بی‌خوابی را کاهش دهید

یافته‌های دیگر نشان می‌دهد که افراد بی‌خوابی که فقط سه یا چهار بار در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش می‌کنند، تقریباً یک ساعت بیشتر از افراد بی‌تحرک می‌خوابند و در طول شب کمتر از خواب بیدار می‌شوند.

خواب و سلامت روان

شرکت کنندگان یک مطالعه که حداقل 150 دقیقه در هفته به مدت شش ماه ورزش می کردند به طور قابل توجهی علائم بی خوابی کمتری را تجربه کردند. آنها همچنین علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دادند.

برای دریافت این مزایا، باید حداقل 20 دقیقه در روز به ورزش ​​بپردازید. می توانید چند بار در هفته تمرینات قدرتی یا ورزش های هوازی شدید را اضافه کنید. زمانی از روز را پیدا کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد و بیشترین تأثیر مثبت را روی خواب دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان