فقط 3 روز لازم است تا غذاهای چرب مغز را آچمز کنند / کشف عجیب دانشمندان در مورد چاقی

خط سلامت : خوردن منظم یک رژیم غذایی چرب و پر کالری می تواند توانایی مغز را برای تنظیم کالری دریافتی کاهش دهد.

فقط 3 روز  لازم است تا غذاهای چرب مغز را آچمز کنند / کشف عجیب دانشمندان در مورد چاقی

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید نشان می‌دهد پس از دوره‌های کوتاه تغذیه با رژیم غذایی چرب و پر کالری مغز برای واکنش به چیزی که بلعیده شده، سازگار می‌شود و مقدار غذای خورده ‌شده را برای متعادل کردن کالری دریافتی کاهش می‌دهد. محققان می گویند دریافت کالری در کوتاه‌ مدت توسط سلول‌هایی به نام آستروسیت (سلول‌های ستاره‌شکل بزرگ در مغز که بسیاری از عملکردهای مختلف نورون‌ها را در مغز تنظیم می‌کنند) تنظیم می‌شود که مسیر سیگنال‌دهی بین مغز و روده را کنترل می‌کنند. به نظر می رسد خوردن مداوم یک رژیم غذایی چرب و پر کالری این مسیر پیام رسانی را مختل می کند.

چاقی یک نگرانی جهانی

درک نقش مغز و مکانیسم های پیچیده ای که منجر به پرخوری می شود، رفتاری که می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود، به توسعه روش های درمانی برای درمان آن کمک می کند. چاقی یک نگرانی جهانی برای سلامت عمومی است زیرا با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 مرتبط است. در انگلستان، 63 درصد از بزرگسالان بالاتر از وزن سالم در نظر گرفته می شوند و حدود نیمی از آنها با چاقی زندگی می کنند. از هر سه کودکی که مدرسه ابتدایی را ترک می کنند، یک نفر دارای اضافه وزن یا چاق است .

3 تا 5 روز طلایی

دکتر کرستین براونینگ گفت: به نظر می رسد مصرف کالری در کوتاه مدت توسط آستروسیت ها تنظیم می شود. ما دریافتیم که قرار گرفتن در معرض کوتاه (سه تا پنج روز) رژیم غذایی چرب و پر کالری بیشترین تأثیر را بر آستروسیت ها دارد و مسیر سیگنال دهی طبیعی را آغاز می کند. با گذشت زمان، به نظر می رسد آستروسیت ها نسبت به غذای پرچرب حساسیت زدایی می کنند. حدود 10 تا 14 روز از خوردن رژیم غذایی چرب و پر کالری، به نظر می رسد آستروسیت ها واکنش نشان نمی دهند و توانایی مغز برای تنظیم کالری دریافتی از بین رفته است. این پیام رسانی به معده را مختل می کند و تخلیه آن را به تاخیر می اندازد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان