این ملودی نسخه دردهای روانی است

شنیدن نغمه و صدای پرندگان می تواند سلامت روانی را تقویت کند و موجب کاهش دردهای روانی باشد.

این ملودی نسخه دردهای روانی است

به گزارش خبرنگار خط سلامت شرکت کنندگان در مطالعه زمانی که می توانستند پرندگان را ببینند یا بشنوند، رفاه روانی بیشتری را گزارش کردند و این تأثیر صرفاً به دلیل حضور در طبیعت نیست.

طبیعت می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت روان داشته باشد. باغبانی، بودن در فضاهای سبز و در اطراف آب همگی می توانند رفاه روانی را بهبود بخشند.

فضای سبز

با این حال، در حالی که فضاهای سبز مانند پارک ها و باغ ها اغلب به عنوان امکانی مفید برای سلامت روان ذکر می شوند، تحقیقات کمی در مورد تأثیر حیات وحش بر خلق و خو انجام شده است. یک مطالعه جدید در Scientific Reports نشان می‌دهد دیدن و شنیدن صدای پرندگان تأثیر مثبتی بر سلامت روانی دارد، حتی برای افرادی که علائم افسردگی را تجربه می‌کنند.

احساسات مثبت

این تیم دریافت که دیدن یا شنیدن پرندگان با احساسات مثبت تری از سلامت روان در آن لحظه مرتبط است. این امر حتی پس از اینکه محققان در نظر گرفتند که آیا شرکت‌کنندگان می‌توانند درختان، آب یا گیاهان را ببینند، صادق بود و نشان می‌داد که دیدن و شنیدن صدای پرندگان به جای اینکه بخشی از یک رویارویی مفیدتر با طبیعت باشد، نقش خاصی در رفاه روانی بازی می‌کند. شواهدی از تأثیر ماندگار نیز وجود داشت: دیدن یا شنیدن پرندگان در یک مقطع زمانی با سلامتی روانی بیشتر در زمان بعدی همراه بود، اگرچه این تأثیر چندان قوی نبود.

به طور کلی، نتایج نشان می‌دهد که صدای پرندگان تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت روان دارند. واقعیتی که بسیاری از ما به طور بالقوه آن را نادیده می‌گیریم یا نمی‌دانیم. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان