افسردگی را به پای زمستان نگذارید

خط سلامت: بروز و شدت افسردگی اساسی با تغییرات فصل ارتباطی ندارد و افسردگی اساسی در ماه های زمستان افراد بیشتری را مبتلا نمی کند. دانشمندان می گویند زمستان شایسته شهرت کسالت بار خود به عنوان فصل افسردگی نیست.

افسردگی را به پای زمستان نگذارید

به گزارش خط سلامت تیمی به سرپرستی روانشناس استیون لوبلو از دانشگاه آبرن می گوید میزان افسردگی اساسی، یک وضعیت روانپزشکی که با غم و اندوه شدید، ناامیدی، بی خوابی و از دست دادن کلی علاقه یا لذت مشخص می شود، از فصلی به فصل دیگر تغییر نمی کند. محققان آلاباما گزارش دادند که علائم در زمستان در میان افرادی که قبلاً از افسردگی رنج می برند تشدید یا بیشتر نمی شود .

در این مطالعه جدید بیش از 30 هزار بزرگسال آمریکایی را مورد بررسی قرار گرفتند. به گفته محققان، افسردگی یک اختلال عودکننده است، افسردگی می تواند در دو زمستان متوالی به طور تصادفی بروز کند. آنها می افزایند که افسردگی در سه یا چند زمستان متوالی می تواند ناشی از عوامل شخصی و اجتماعی باشد که به روزهای کوتاهتر مربوط نمی شود.

لوبلو می‌گوید: افسرده بودن در زمستان دلیلی بر این نیست که فرد به دلیل زمستان افسرده است.

لوبلو می گوید: یافته های جدید به این معنا نیست که درمان با نور و … نمی تواند افسردگی را کاهش دهد. او می‌گوید: «این درمان‌ها ممکن است کارساز باشند، اما نه به دلایلی که مردم فکر می‌کنند. از جمله دلایل احتمالی مهارت درمانگران در ارتباط با بیماران و انتظارات مثبت بیماران از درمان است.

اکنون تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که هم از افسردگی فصلی و هم از افسردگی غیرفصلی رنج می‌برند، با قرار گرفتن در معرض نور شدید صبح نسبت به درمان ساختگی، مانند نشستن در مقابل یک ژنراتور یون منفی، به مراتب حال شان بهتر می‌شود. او پیشنهاد می‌کند محیط‌های شهری که مردم را از نور طبیعی محروم می‌کنند، باعث می‌شوند ریتم‌های بیولوژیکی با خواب هماهنگ نباشد و افسردگی را در افراد آسیب‌پذیر بیولوژیکی تحریک کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان