خبر خوب برای افسرده ها / ترش مزه ها برای شما معجزه می کند

خط سلامت: اگر افسرده هستید و یا حوصله تان کم شده است از ترشیجات بیشتر استفاده کنید. محققان دریافته اند مواد شیمیایی که اغلب با خلق و خو مرتبط هستند در دهان احساس مزه ترش ایجاد می کنند.

خبر خوب برای افسرده ها / ترش مزه ها برای شما معجزه می کند

به گزارش خط سلامت طعم و مزه یکی از حواس اساسی انسان است، امیلی لیمان، محقق چشایی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس، توضیح می دهد: « برای لذت بردن از غذا حس چشایی لازم است. «بدون ذائقه مردم از خوردن دست می کشند یا از غذای شان لذت نمی برند. زندگی بدون طعم خوش ، بی مزه به نظر می رسد.

یک مطالعه جدید روی موش‌ها نشان می‌دهد سروتونین ، پیام‌رسان شیمیایی مرموز، معمولاً با خلق و خو مرتبط است. یافته ها به ما کمک می کند یکی از حواس مرموزتر خود را درک کنیم.

اریک لارسون، زیست‌شناس سلولی در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو در آرورا، می‌گوید دانشمندان مدت‌ها گمان می‌کردند که سروتونین عامل کلیدی در طعم است. او می‌گوید: مدتی است که مشخص شده است که سلول‌های نوع 3 سروتونین را سنتز و ذخیره می‌کنند و سروتونین فقط آنجا نمی نشیند. استفان روپر و همکارانش در 2005 ، در دانشکده پزشکی دانشگاه میامی نشان دادند جوانه‌های چشایی موش سروتونین خود را آزاد می‌کنند که احتمالاً به عنوان یک پیام‌رسان عمل می‌کند.

یک پیام رسان شیمیایی نمی تواند فقط به یک سلول برخورد کند. برای ارسال پیام، باید با گیرنده‌ای تماس بگیرد که در آن به عنوان کلیدی در یک قفل قرار می‌گیرد. در یک مطالعه جدید، لارسون و همکارانش به دنبال یافتن قفل مربوطه برای کلید سروتونین بودند. آنها یک گیرنده بالقوه، سروتونین 3، را به پروتئین فلورسنت سبز قلاب کردند و نشان دادند پایانه های عصبی در زبان موش گیرنده های سروتونین 3 دارند و این گیرنده ها توسط سلول های عصبی واقع در گانگلیون ژنیکوله ساخته می شوند. در حضور مزه های ترش، جوانه های چشایی نوع 3 سروتونین آزاد می کنند و سلول های عصبی با گیرنده های سروتونین 3 آن را جذب می کنند.

اما این یافته تنها پس از چندین ماه شکست ظاهر شد. لارسون توضیح می دهد: "برای گزارش خروجی زبان، موش را بیهوش می کنید و از عصب ضبط می کنید." او می گوید که معمولاً محققان چشایی موش ها را با پنتوباربیتال بیهوش می کنند. پنتوباربیتال یک باربیتورات است که پیام رسان شیمیایی بازدارنده GABA را تحریک می کند و حیوانات (و انسان ها) را به خواب می برد. اما لارسون و گروهش یک عارضه جانبی غیرمنتظره پیدا کردند: او می‌گوید: هنگامی که موش ها با باربیتورات بیهوش شدند، اثر سروتونین به سختی وجود داشت.

لارسون می‌گوید: «وقتی بیهوش‌کننده‌ها را تغییر دادیم، بسیار شگفت‌انگیز بود. ما فوق العاده هیجان زده بودیم، حالا موش ما یک فنوتیپ داشت!

لیمان می‌گوید این یافته‌ها ممکن است سایر مطالعات طعمی را که از پنتوباربیتال استفاده کرده‌اند زیر سوال ببرند. او می گوید: «تعجب آور است که پنتوباربیتال بر پاسخ تأثیر می گذارد. داروی بیهوشی ممکن است فعل و انفعالات پنهانی داشته باشد که نیاز به بررسی مجدد دارد. این ایده که سروتونین واسطه طعم ترش است قبلاً مطرح شده بود، اما او می‌گوید: «شواهد مستقیمی وجود نداشت. اکنون، «همه شواهد مختلف به این نتیجه می‌رسند که سروتونین در جوانه چشایی عمل می‌کند". برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان