این آسیب تا پای جان آزرتان می دهد / اگر مرور خاطرات گذشته آزارتان می دهد بخوانید

خط سلامت: آسیب های کودکی و شکنجه های روانی بخاطر مراقبت های زیاد یا بی توجهی و سختگیری والدین ایجاد شده و تداوم می یابد مگر آنکه، فرد آن ها را بشناسید و درجهت رفع آن ها اقدامات اساسی انجام دهد .

این آسیب تا پای جان آزرتان می دهد / اگر مرور خاطرات گذشته آزارتان می دهد بخوانید

به گزارش خط سلامت آسیب های کودکی در بسیاری از روابط آشفته در بزرگسالی با فرد همراه است؛ با این حال روانشناسان می گویند بهبود آسیب های کودکی امکان پذیر است. رویکرد آن ها برای ترمیم و درمان آسیب های بجای مانده از کودکی، چند بعدی است و این مساله را به شیوه ای دقیق و فارغ از قضاوت بررسی می کنند. برخورد موثر با آسیب دوران کودکی منجر به خلق یک بزرگسالی زیبا می شود.

عبور از آسیب های کودکی

آسیب های کودکی بر سلامت روان تاثیر منفی دارد. این آسیب ها در طول زندگی ادامه می یابد و خود را به تجارب بعدی زندگی تحمیل می کند؛ با این وجود راه هایی برای عبور از این آسیب هاو خلق بزرگسالی زیبا وجود دارد.

آسیب های کودکی و تفسیر متفاوت

تفسیر متفاوت منجر به کاهش آسیب های کودکی و شکنجه های روانی می شود، به عنوان مثال: تفسیر جدید از موقعیت به زنی که در دوران کودکی خود فقر را تجربه کرده است و اکنون از نظر مالی در امنیت است، به او این امکان را می دهد که درک کند اتفاقات کودکی، گذشته است و در حال حاضر لازم نیست 80 ساعت در هفته کار کند و به سیستم ایمنی خود آسیب برساند تا احساس امنیت کند. همچنین کمک به یک جوان تا درک کند که برخلاف آنچه به اوالقا کرده اند، روابط سالم و کاربردی امکان پذیر است به او یاری می دهد تا باورهای مثبت در مورد قرار ملاقات، حل تعارضات و صمیمیت ایجاد کند. تفسیر واقع بینانه از اتفاقات منجر به خلق بزرگسالی زیبا می شود.

آسیب های کودکی و سازگاری

دومین راه خلق یک بزرگسالی زیبا و ترمیم آسیب های کودکی و شکنجه های روانی، افزایش سازگاری است. یعنی فرد تلاش کند بین نیازهای خود و شرایط زندگی اش هماهنگی ایجاد کند، بعنوان مثال اگر قصد خرید یک ماشین بهتر را دارد ولی در حال حاضر پول خرید آن را ندارد، بجای اصرار به خرید ماشین از طریق راه های غیر منطقی، از طریق برنامه ریزی حساب شده و صبر و شکیبایی گام به گام به هدف خود نزدیک شود.

آسیب های کودکی و تربیت فرزندان

سومین راه عبور از آسیب های کودکی ، تلاش برای تربیت فرزندان است. البته افراد بزرگسالی که فرزندی ندارند می توانند با سهیم شدن در پرورش با کودکان دیگر و تلاش در جهت ایجاد آینده بهتر برای آن ها، نسل بعدی را راهنمایی کنند و پرورش دهند. ساختن یک بزرگسالی زیبا هدفی بزرگ و فرصتی دوباره است که انسان به خود می دهد تا از آسیب های کودکی و شکنجه های روانی مربط به دوران کودکی عبور کند و آن گونه که بهتر از زندگی کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان