افسردگی سرماخوردگی روانی نیست

خط سلامت: افسردگی فقط احساس ما و آنچه را که انجام می دهیم محدود نمی کند. بلکه آن را می دزدد.

افسردگی سرماخوردگی روانی نیست

به گزارش خط سلامت میلیون ها نفر از افسردگی رنج می برند و طیف وسیعی از علائم ناتوان کننده را تجربه می کنند. متأسفانه بسیاری از مردم این اصطلاح را آزادانه به کار می برند و در مورد احساس افسردگی صحبت می کنند به همان روشی که در مورد احساس غم صحبت می کنند. آنها افسردگی را یک حالت خلقی گذرا می دانند چیزی که ما را موقتاً ناراضی می کند و سپس از بین می رود.

این فرض که افسردگی " سرماخوردگی روانی " است تقویت می شود. درست مثل اینکه به حالت خلقی موقتی پاسخ می دهیم ، تصور می کنیم که تأثیر افسردگی شبیه سرماخوردگی است . وقتی افسرده می شویم رنج می بریم ، اما با زندگی سالم از افسردگی بیرون می آییم؟

در حقیقت افسردگی بالینی ، خواه در زمینه افسردگی اساسی ، اختلال دو قطبی یا دیستایمیا ، می تواند یک بیماری روانی مخرب باشد. افسردگی غم و اندوه گذرا نیست . اگرچه بیشتر افراد افسرده غم و اندوه را تجربه می کنند.افراد افسرده به شدت رنج می برند و اغلب نمی توانند لذت را تجربه کنند،انرژی ندارند،نمی توانند تمرکز کنند و در خواب و غذا خوردن مشکل دارند .

این رنج می تواند مزمن و عود کننده باشد.یک دوره افسردگی سال ها طول می کشد و افرادی که از افسردگی رنج می برند می توانند چند بار آن را در طول زندگی خود تجربه کنند. بنابراین افراد افسرده اغلب نمی توانند کار کنند یا به راحتی برای مدت طولانی در تعاملات اجتماعی شرکت کنند. در نتیجه سازمان بهداشت جهانی (WHO) افسردگی را دلیل اصلی ناتوانی می داند. در سراسر جهان در شدیدترین موارد افسردگی خطر خودکشی را افزایش می دهد.

با این حال بسیاری از افراد تصور می کنند افراد افسرده پس از بهبودی از یک دوره افسردگی زندگی شان به حالت عادی برمی گردد در بسیاری از موارد این درست است. افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند می توانند زندگی طولانی و رضایت بخشی داشته باشند به خصوص اگر برای مدیریت بیماری به دنبال درمان باشند. باید گفت افسردگی زندگی ما را تغییرمی دهد و هویت ما را تضعیف می کند.

متخصصان می گویند موسیقی نحوه نگرش ما را به خود عوض می کند و موجب ارتباط فرد با زندگی می شود و این ارتباط به یک فرآیند پویا و تعاملی تبدیل شده و فرصتی برای داشتن ذهنیت بازتر و پذیرش دیگران را فراهم می کند. ما هویت خود را از طریق تجربه و کشف چیزهایی که در زندگی خود با آنها ارتباط برقرار می کنیم می سازیم ممکن است از یک نوع موسیقی خاص لذت ببریم اما وقتی برای ایجاد ارتباط درگیر آن موسیقی می شویم این ارتباطات اساس وجودی ما را تشکیل می دهد و باعث می شوندتا بدانیم چگونه خود را درک کنیم. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان