کووید19 (covid19)/ همه گیری بیماری های روانی در کووید19 (covid19) جدی است؟

<strong>خط سلامت</strong> :نازنین صدر: در روزهای شیوع <strong>کووید19 (covid19) فاصله اجتماعی</strong> یک ضرورت است<strong> فاصله اجتماعی</strong> یعنی پرهیز از تعاملات غیر ضروری اجتماعی و ماندن در خانه تا آنجا که ممکن است. اعتقاد بر این است که در <strong>کووید19 (covid19) </strong>فاصله اجتماعی برای کاهش سرعت عفونت بسیار حیاتی است تا بیمارستانها دچار طغیان نشوند. اما برای کسانی که تنها زندگی می کنند ، انزوای اجتماعی می تواند لطمه واقعی به سلامت روحی و جسمی وارد کند. برای کاهش صدمات روانی بخش دوم و پایانی مراقبت های روانی را در روزهای شیوع <strong>کووید19 (covid19) </strong>بخوانید<strong> .</strong>

کووید19 (covid19)/ همه گیری بیماری های روانی در کووید19 (covid19) جدی است؟

به گزارش خط سلامت قبل از پرداختن به نکات روانشناسانه به یاد داشته باشید با ماندن در خانه در کووید19 (covid19) نه تنها از خود ، بلکه از تعداد بی شماری افراد دیگر نیز محافظت می کنید ، از جمله افراد در معرض خطر بیماری شدید و متخصصان پزشکی که در خط مقدم قرار دارند برای بسیاری از ما در حال حاضر ، ماندن در خانه اگرچه با تنهایی همراه است اما با مفهوم نوع دوستی همراه است .

مرور عکس ها و خاطرات قدیمی

به گزارش خط سلامت اگر قصد دارید مجموعه عکس های خود را سازماندهی کنید یا از فیلم های خانوادگی پشتیبان تهیه کنید ، اکنون در کووید19 (covid19) زمان مناسبی برای انجام این کار است. و اگر با برخی از عکس های پر خاطره روبرو شدید ، آنها را برای دیگران ارسال کنید تا بتوانید با هم خاطرات را مرور کنید. اگرچه دلتنگی ممکن است احساسی غم انگیز به نظر برسد ، اما تحقیقات نشان می دهد که در واقع فواید روانی بسیاری از جمله نزدیکتر شدن به نزدیکان دارد. به عنوان مثال ، در مطالعاتی که نوستالژی به طور تجربی با بازتاب افراد در یک رویداد مثبت گذشته ایجاد شده است ، آنها پیوستگی بیشتری را گزارش دادند، یعنی آنها در روابط خود احساس امنیت و حمایت بیشتری می کنند. مطالعات دیگر ارتباط مستقیمی بین دلتنگی و کاهش تنهایی پیدا کرده اند.

یک فعالیت جذاب پیدا کنید

برای کسانی که در کووید19 (covid19) توانایی کار در خانه را دارند ، کار روش خوبی برای اشتغال ذهن شما است اما اگر این مساله ممکن نیست ، یا اگر وقت اضافی دارید ، یک راه خوب یک فعالیت چالش برانگیز اما سرگرم کننده مانند انجام یک پازل یا بازی باشد ، یا یک کار خلاقانه مانند نقاشی یا بافندگی. کارهایی از این قبیل می تواند جریان مثبتی را القا کند، یک حالت لذت بخش از غوطه وری و تمرکز که می تواند نشخوار فکری و افکار منفی را دور نگه می دارد.

شرکت در کلاس مجازی

ورزش هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روانشناختی بسیار حیاتی است و وقتی صحبت از مبارزه با تنهایی و انزوا در کووید19 (covid19) می شود می تواند بسیار مفید باشد . کلاس های تناسب اندام ، به ویژه برای تأمین حمایت اجتماعی و ساختاری در تمرینات بسیار مناسب هستند و انرژی یک مربی مشتاق می تواند مسری باشد و کمک کند تا بیش از حد توان خود را تحت فشار قرار ندهیم.

موسیقی و آواز خواندن

در ایتالیا ساکنان سراسر کشور از بالکن ها برای یکدیگر آواز خواندند این کار در کووید19 (covid19) برای بالا بردن روحیه شان بود. تحقیقات مزایای بیشماری را در آوازهای دسته جمعی ثبت کرده است. آواز خواندن حتی بصورت فردی می تواند درمانی باشد.

دعا کنید

بسیاری از اشکال دعا و مراقبه شامل ارسال افکار و خواسته های مثبت به دیگران است. صرف نظر از اعتقادات مذهبی ، صرف وقت برای تمرکز ذهن خود بر افکار دلسوزانه می تواند درمانی باشد. به عنوان مثال مراقبه مهربانی ، شامل تکرار بی صدا عباراتی مانند "خوشبخت باشید" و "از رنج آزاد باشید" ، که به سمت خود و عزیزان هدایت می شود و سپس به تدریج گسترش می یابد و شامل افراد در سراسر جهان و همه افراد زنده خواهد شد. تحقیقات نشان می دهد که در کووید19 (covid19) این عمل می تواند احساس ارتباط اجتماعی را افزایش دهد و همچنین موجب پذیرش خود. به خصوص در مواقع سخت مانند کووید19 (covid19) شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان